ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ رهبری بازار نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را در دست دارد

بر اساس گزارش مؤسسه تحلیل بازار «IHS Markit»، شاخه تولید نمایشگر سامسونگ به نام «Samsung Display» در سه ماهه دوم سال 2017 نزدیک به 32 درصد از بازار نمایشگرهای کوچک و متوسط را در اختیار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بر اساس گزارش مؤسسه تحلیل بازار «IHS Markit»، شاخه تولید نمایشگر سامسونگ به نام «Samsung Display» در سه ماهه دوم سال 2017 نزدیک به 32 درصد از بازار نمایشگرهای کوچک و متوسط را در اختیار داشته که موجب کسب درآمد 3.92 میلیارد دلاری شده است.

طبق آمار موجود، پس از سامسونگ شرکت «JDI» با 1.86 میلیارد دلار درآمد، 15 درصد بازار را تصاحب کرده و ال جی نیز با 1.19 میلیارد دلار و 9.7 درصد بازار، رتبه سوم را کسب نموده است.

ارزش بازار نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر برابر با 2 میلیارد دلار است

در این میان نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 132 درصد بر حجم بازار آنها افزوده شده است. در واقع تمام تولید کنندگان مجموعاً موفق به کسب درآمد 2 میلیارد دلاری از نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر شده اند در حالی که این فناوری سال گذشته، درآمدی برابر با 886 میلیون دلار داشته است.

لازم به ذکر است که مهم ترین عامل رشد بازار پنل های انعطاف پذیر، موبایل های مجهز به نمایشگر تمام صفحه هستند که سامسونگ با گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 و همچنین تأمین نمایشگر آیفون 10، در این زمینه حضور پررنگی داشته و رهبری بازار را در دست دارد.

از طرف دیگر ال جی نیز با G6 و V30 و مدل میان رده Q6 وارد عرصه شده، و بسیاری از تولیدکنندگان موبایل در چین (مانند شیائومی) هم به استفاده از طراحی بدون حاشیه و تمام صفحه روی آورده اند.

گفتنی است با توجه به تمایل بازار به روند جدید طراحی و همچنین اضافه شدن اپل به عنوان یکی از برندهای تأثیرگذار، به نظر می رسد در آینده شاهد رشد هرچه بیشتر سهم نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر و افزایش سرمایه گذاری شرکت ها روی این فناوری باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی