ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت «ویندوز 10 اس» را در چهار لپتاپ جدید و ارزان قیمت عرضه می کند

کمپانی مایکروسافت با معرفی سیستم عامل «Windows 10 S» قصد داشت مستقیماً با پلتفرم «Chrome OS» گوگل رقابت کند که خصوصاً در زمینه کاربردهای آموزشی، به موفقیت هایی دست یافته بود. اما سیستم عامل کروم ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۱

کمپانی مایکروسافت با معرفی سیستم عامل «Windows 10 S» قصد داشت مستقیماً با پلتفرم «Chrome OS» گوگل رقابت کند که خصوصاً در زمینه کاربردهای آموزشی، به موفقیت هایی دست یافته بود.

اما سیستم عامل کروم کاربردهای دیگری نیز دارد که مایکروسافت با اطلاع از آنها، در کنفرانس Ignite 2017 از چهار لپتاپ ارزان قیمت جدید که به ویندوز 10 اس مجهز شده اند رونمایی کرده تا در زمینه کاربری تجاری نیز حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

کمپانی ردموندی محصولات جدید را به عنوان ابزاری برای «کارمندان خط مقدم» معرفی کرده که در واقع لقبی برای پرسنل معرفی و فروش محصول (که مستقیماً با مشتریان در ارتباط هستند) خواهد بود.

لپتاپ های جدید بین 275 تا 349 دلار قیمت دارند

چنین کارمندانی به کامپیوترهای قدرتمند و گران قیمت نیازی ندارند و در اکثر مواقع از آیپدها یا تبلت های اندرویدی استفاده می کنند. به همین دلیل مایکروسافت با ارائه سیستم عامل ویندوز 10 اس (که تنها اپلیکیشن های مایکروسافت استور را اجرا می کند) در چهار لپتاپ ارزان قیمت جدید، سعی کرده سهم بیشتری از این بخش بازار را تصاحب کند.

محصولات مذکور شامل لپتاپ «HP Stream 14 Pro» با قیمت 275 دلار و تاریخ عرضه در اکتبر، مدل های «Aspire 1» و «Swift 1» از ایسر به قیمت های 299 و 349 دلار برای سه ماهه پایانی 2017، و در نهایت «Lenovo V330» به مبلغ 349 دلار و تاریخ عرضه فوریه 2018 می شوند.

البته از مشخصات فنی لپتاپ های مورد بحث اطلاعی در دست نیست اما به احتمال زیاد (و با توجه به قیمت ها) از چیپست های اینتل «Celeron» در آنها استفاده شده است.

گفتنی است مایکروسافت از امکان ارتقاء سیستم عامل ویندوز 10 اس موجود در محصولات جدید به ویندوز 10 پرو صحبتی به میان نیاورده اما با توجه به تمدید مهلت این پیشنهاد برای سایر محصولات، احتمالاً شاهد شرایط مشابهی برای چهار لپتاپ جدید باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    هدف از رونمایی ویندوز 10 و همینطور آپشنای رایگانش چیزی نبود به جز مقابله با کروم! به نظرم مایکروسافت داره با سیاست اقتصادی جذب کاربر میکنه همینطوری که گفته ویندوز 10 اس میتونه به ویندوز 10 پرو تا یکسال رایگان ارتقا پیدا کنه و بعد یک سال با کاهش یک پنجم قیمت یعنی فقط 40 دلار به فروش بره که به نظرم در این میان تا وقتی که ویندوز 10 اس هنوز تو ایران رایج نشده همون استفاده از ویندوز 10 پرو به صورت لایسنس اورجینال از سایت microsoftlicense.com بهترین کار هستش که میشه اون ویندوز پرو رو به اس نیز رسوند

مطالب پیشنهادی