ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به استفاده از پنل های LCD ژاپن دیسپلی برای برخی مدل های آیفون تمایل دارد

در حالی که اپل تا مدتی دیگر نخستین موبایل خود به همراه پنل OLED را روانه بازار می کند، انتظار می رود هر سه مدل از آیفون های سال 2018 میلادی به این نوع از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

در حالی که اپل تا مدتی دیگر نخستین موبایل خود به همراه پنل OLED را روانه بازار می کند، انتظار می رود هر سه مدل از آیفون های سال 2018 میلادی به این نوع از پنل های نمایشگر مجهز شده باشند. اما برخلاف انتظار اکثریت، وال استریت ژورنال اخیراً در گزارشی نوشته که اپل قصد دارد از نمایشگرهای پیشرفته LCD در مدل های تازه خود استفاده کند که توسط Japan Display تولید می شوند.

این پنل های LCD که «Full Active» نامیده می شوند، تا ماه مارس 2019، بالغ بر 70 درصد از درآمد کمپانی Japan Display از تجارت اسمارت فون و دیوایس های هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد. در حال حاضر، پنل های پیشرفته Full Active در موبایل تازه شیائومی، یعنی Mi MIX 2 مورد استفاده قرار گرفته اند که نمایشگری لبه تا لبه دارد. LCD های Full Active، قطری برابر با 0.5 میلی متر دارند که به مراتب از LCD های چند میلی متری سابق و پنل های OLED فعلی با قطر 1 میلی متر کمتر است.

اگرچه همانطور که در اخبار شنیده ایم مدل های آیفون 8 اس و 8 اس پلاس احتمالاً همراه با نمایشگر OLED عرضه می شوند، Japan Display می گوید نمایشگرهای LCD جدیدش همان مزایای پنل های OLED را با قیمتی کمتر به ارمغان می آورند. در حال حاضر سامسونگ تولید پنل های OLED آیفون X را برعهده دارد و گفته می شود هر یک از این پنل ها، 110 دلار روی دست اپل هزینه می گذارد که تا دو برابر از قیمت پنل های LCD بیشتر است.

Japan Display برنامه دارد تا آوریل 2019، تولید انبوه نمایشگرهای OLED را آغاز کند. احتمال دارد اپل تا آن زمان، تولید نمایشگر LCD مدل های قدیمی تر آیفون که کماکان تولید می شوند -مانند مدل ارتقایافته آیفون SE- را به Japan Display بسپارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali.y
    Ali.y | ۶ مهر ۱۳۹۶

    بابا این ال سی دی رو بنداز دور دیگه اپل هم الان چند سال به قول جبهه ی مایکروسافت داره سر مشتری کلاه میگذاره و تکنولوژی قدیمی رو خورد مشتریها میده ، نمایشگر فقط امولد های سامسونگ اصلا قابل قیاس نیست وقتی یه گوشی سامسونگ با دقت بالا رو میگذاری کنار گوشی های کنونی اپل منظورم توی تصویر ، آیفون ایکس نیومده و میدوونم چون تولد سامسونگ رو داره بهترین صفحه نمایش در بین همه داره ،یکی از دلایل کنار گذاشتن گوشی های اپل همین ال سی دی مزخرف

  • ناصر
    ناصر | ۶ مهر ۱۳۹۶

    تنها کشوری که دستگاه اولیدی میسازه ژاپن هستش پس سامسونگم مهتاجه ژاپن هستش اکثریت کشورها به هم دیگه نیاز دارن تا پیشرفت کنن

  • sina aghaei
    sina aghaei | ۶ مهر ۱۳۹۶

    بازگشت همه به سامسونگ است
    ?

    • sina aghaei
      sina aghaei | ۶ مهر ۱۳۹۶

      منظورم اینه آخرش از لحاظ کیفیت هم شده اپل خان مجبوره بره سمت سامسونگ

      • MK
        MK | ۶ مهر ۱۳۹۶

        داداش اپل در مرحله اول یک کمپانی ایده پردازی و طراحی محصول هست و همیشه برای تولیدشون با بقیه همکاری کرده و همکاریش با سامسونگ برای هر دو کمپانی یک افتخار محسوب میشه و اپل با قرارداد بستن با سامسونگ خودشو کوچیک نکرده !!! هر کسی یک سلیقه ای داره، کمی افکار پوسیده رو کنار بگذارین.

مطالب پیشنهادی