ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Modern Combat Versus؛ جنگاوری مدرن

انگار ویروس یوبیسافت به گیم لافت هم سرایت کرده است. Modern Combat Versus تمام آن چیزهای بدی که بازی های خوب فرانسوی ها دارند را یک جا داشته و به نظر می رسد گیم لافت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

انگار ویروس یوبیسافت به گیم لافت هم سرایت کرده است. Modern Combat Versus تمام آن چیزهای بدی که بازی های خوب فرانسوی ها دارند را یک جا داشته و به نظر می رسد گیم لافت تمام حواسش را جمع کرده تا چیزی از قلم نیافتد. از هدر رفتن پتانسیل های Watch Dogs بگیرید تا ناقص بودن نسخه اولیه Rainbow و مشکلات سروری که با For Honor دیدیم.

«مدرن کامبت ورسس» همه این ویژگی ها را دارد و نکته عجیب اینجاست که بازی نزدیک به 8 ماه در مرحله سافت لانچ [عرضه محدود برای بعضی منطقه ها] به سر می برد. این عنوانی که تجربه کردیم همچنان به چند ماه دیگر برای «بازی شدن» فاصله دارد و معلوم نیست گیم لافت در این مدت با بزرگترین تیمش مشغول انجام چه کاری بوده است.

گیم لافت دورانی یکی از زیرمجموعه های یوبیسافت به حساب می آمد

درست خواندید: بازی شدن. مشکلات Versus گاهی اوقات آن قدر بالا می گیرند که حتی ادامه بازی روی قدرتمندترین دیوایس ها هم برای تان غیر ممکن شده و نهایت مجبور می شوید با خارج شدن از منوی گیم پلی دوباره ساخته گیم لافت را اجرا کنید.

در واقع از دیدگاه ایده ها با یکی از سرگرم کننده ترین قسمت های مدرن کامبت [برای ما سرگرم کننده ترین] رو به رو هستیم. توجه بیشر توسعه دهنده روی کلاس بندی و استفاده از قابلیت های متفاوت که بی شباهت به بخش چند نفره کال آو دیوتی بلک اپس 3 و اینفینیت وارفر نیست باعث شده تا گیم پلی به معنای واقعی کلمه مفرح یا اصطلاحا فان باشد.

ولی چه فایده وقتی که این ایده ها پرداخت درستی ندارند و مشکلات تکنیکی موجب می شوند تا آن لذتی که دنبالش هستید را نبرید. قسمت جدید مدرن کامبت پتانسیل های زیادی دارد و با عنوانی رو به رو هستید که نمونه اش روی اسمارت فون ها تقریبا نیست.

اما در حال حاضر عرضه نصف و نیمه ضربه زیادی به بازی زده است. البته مطمئنا سازنده با آپدیت های آتی ورسس را تبدیل به یکی از بهترین های شوتر اسمارت فون ها خواهد کرد ولی اگر بخواهیم نسخه کنونی را ملاک قرار دهیم، ورژن اولیه بازی چیزی نبود که سال ها انتظارش را می کشیدیم.

مطمئنا اولین تغییری که هنگام ورود به بازی متوجه آن می شوید، نبود بخش داستانی است. برخلاف قسمت های قبلی که یک داستان نسبتا خوب [البته به جز مدرن کامبت 5] داشتند گیم لافت برای نسخه جدید تصمیم گرفت تا بخش داستانی را حذف کرده و تمام تمرکزش را روی قسمت آنلاین بگذارد.

Modern Combat Versus دیروز به عرضه جهانی رسید و برای تجربه بازی نیازمند نرم افزار تغییر آی پی نیستید. نسبت به قسمت پنجم، بازی در آینده ای دورتر اتفاق افتاده و بنابراین شاهد اسلحه یا قابلیت های نسبتا تخیلی هستید.

اگر به گفته های تیم توسعه دهنده و کمپین ضعیف مدرن کامبت 5 اکتفا کنیم، تصمیم سازنده را می توانیم نکته مثبتی برای ورسس بخوانیم. با توجه به صحبت های گیم لافت، بازیکن های کمی وقت شان را با بخش کمپین مدرن کامبت می گذرانند. جدا از اینکه داستان قسمت پنجم هم نسبت به گذشته یک عقب گرد بزرگ بود.

ولی از طرفی دوست داشتیم در نسخه جدید مدرن کامبت، فرانسوی ها بتوانند خاطرات خوب بازیکن ها با بخش داستانی قسمت های اولیه را زنده کنند که اینگونه نشد. بنابراین مدرن کامبت ورسس عنوانی تمام آنلاین بوده و دیگر نه از جلوه های ویژه کمپین قسمت های پیشین خبری است و نه از صحنه های اکشنی که آدرنالین خون تان را بالا می برد.

بازی به صورت کلی و فعلا دارای دوازده مامور (Agent) است که تمامی آن ها در چهار کلاس تقسیم می شوند. نکته مثبت اینجاست که هر کدام از مامورها دارای یک قابلیت ویژه هستند و بنابراین چگونگی انتخاب آن ها به بازیکن های هم تیمی یا نحوه بازی کردن خودتان بستگی خواهد داشت.

برای تیراندازی به دشمنان کار سختی پیش رو ندارید. با بخش چپ صفحه لمسی می توانید حرکت کرده و به کمک قسمت راست، اگر هدف را روی دشمنان بگذارید به صورت خودکار تیراندازی خواهید کرد. قابلیت شخصی سازی کنترل را دارید.

همین تنوع خیلی خوب مامورها چه در بخش ظاهری و چه در گیم پلی باعث شده تا یکی از بزرگترین محرک های ادامه بازی، با وجود مشکلات فراوان، آزاد کردن شخصیت های جدید و استفاده از آن ها در هنگام مبارزات باشد. چون بازی نه تنها سرعتی تر بلکه نسبت به گذشته تیمی تر هم شده و حالا کارهای تیمی نقش بیشتری روی پیروزی ها ایفا می کنند.

اینکه پیش از رفتن به زمین مسابقه چه شخصیتی را انتخاب کنید، چه زمانی از قدرت ها کمک بگیرید یا حتی موقع جنگ ماموریتان را تغییر دهید همگی تاثیرات زیادی بر روند مبارزات دارند. البته همچنان بعضی کلاس ها بالانس نبوده و همچنین دوست داشتیم تا تعداد قابلیت های ویژه هر مامور بیشتر باشد تا تفاوت میان هر کدام افزایش یابد.

جدا از اینکه برای خرید مامورها [در ابتدا تنها سه عدد از آن ها دارید] باید هزینه نسبتا زیادی بدهید و فعلا نمی توانید آن ها را شخصی سازی کنید. همین تمرکز زیاد سازنده روی پول باعث شده تا همانند بقیه ساخته های اخیر گیم لافت بازی حالت Pay to Win به خودش بگیرد.

اگر دوست دارید بدانید هر شخصیت دارای چه قابلیتی است، می توانید به قسمت Shop/Agents رفته و بعد از انتخاب هر کدام از مامورها که خواستید، به کمک بخش Practice با آن ها تمرین کنید.

به راحتی می توانید با پرداخت هزینه ای، تجربه مامورها را افزایش دهید که نتیجه اش بالا رفتن سطح شان خواهد بود. در چند مسابقه ای که داشتیم بارها با موقعیت هایی رو به رو شدیم که بازیکن های مقبال سطحی به مراتب بالاتر داشتند. چون هوش مصنوعی، مشابه عناوینی همانند کلش رویال با توجه به تعداد جام ها کاربران را دسته بندی می کند.

این از مامورها، حالا نوبت به مبارزات می رسد. با وجود اینکه سازنده وعده حالت های گیم پلی گوناگون را داده است ولی در حال حاضر تنها یک مد برای بازی وجود دارد. در این مد دو تیم به گروه های چهار نفره تقسیم گشته و حالا گروهی که بتواند منطقه مشخص شده را به دست بیاورد پیروز خواهد شد.

به عبارت دیگر، در هر نقشه یک قسمت وجود دارد و اگر تعداد اعضای یک گروه در آنجا بیشتر باشد، رقم بالای صفحه شروع به افزایش می کند. در صورتی که این رقم به 100 درصد برسد برنده می شوید؛ مراقب باشید تا تیم حریف آن منطقه را به دست نیاورد.

یکی از جالب ترین المان های گیم پلی این است که پیش از حمله می توانید سه مامور را با خود به جنگ ببرید. بعد از مرگ تان، قابلیت تغییر مامورها و استفاده از یک شخصیت دیگر را دارید.

راستش را بخواهید این حالت گیم پلی شاید در ابتدا جذاب به نظر نرسد ولی به واسطه افزایش اهمیت کار تیمی مطمئنا از آن لذت خواهید برد. ولی وجود تنها یک حالت گیم پلی آن هم در زمان عرضه چیزی جز فاجعه نیست. همچنان متعجبیم که چرا گیم لافت مدهای معروفی همانند Team Deathmatch را اضافه نکرده است.

چون فعلا بزرگی نقشه ها به چشم نیامده و بخش های جالب بعضی منطقه ها [همانند حرکت روی دیوار] بیشتر دکوری هستند. در واقع ورسس دارای شش منطقه مختلف و بزرگ است اما «بزرگی» نقشه ها اکنون اهمیت ندارد. چون شما در این حالت گیم پلی تمام تمرکزتان را روی یک ناحیه کوچک می گذارید.

برای این ناحیه ها توسعه دهنده روی دو طراحی متفاوت دست گذاشته است. با یکی از آن ها ناحیه های کوچک کاملا سر راست بوده و بنابراین همانند بازی های اکشن سریع باید به دل دشمنان زده و با همکاری تیمی [استفاده درست از قدرت های شخصیت ها] پیروز شوید.

البته بازی دارای یک حالت تک نفره هم است و بنابراین تنها مد گیم پلی را می توانید با هوش مصنوعی بازی کنید. برای این بخش نیز باید آنلاین باشید.

اما در طراحی دوم محیط پیچیده تر بوده و و بنابراین انتخاب اینکه از کجا وارد میدان نبرد بشوید هم روی موفقیت تان تاثیر زیادی خواهد گذاشت. متاسفانه بین این دو طراحی، تعادلی وجود ندارد و بیشتر با همان محیط های کوچک سر راست رو به رو هستید. امیدوارم هر چه سریع تر گیم لافت حالت های گیم پلی بیشتری به ساخته خود اضافه کند.

از دیدگاه گرافیک، راستش نمی دانیم روند پیشرفت سخت افزار تلفن های هوشمند کند شده یا سازندگان همانند گذشته حوصله شکستن محدودیت موبایل ها را ندارند. اگر بخواهیم ظاهر قضیه را نگاه کنیم، ورسس دقیقا همان روند Asphalt Xtreme را ادامه داده است.

با یکی از چشم نوازترین عناوین تلفن های هوشمند رو به رو هستیم ولی همانگونه که پیشرفت آسفالت اکستریم به اندازه جهش آسفالت 7 به آسفالت 8 نبود در اینجا هم نباید انتظار تغییری بزرگ داشته باشید؛ با وجود اینکه انیمیشن های حرکت و تکسچرها می توانستند کمی بهتر باشند ولی محیط ها و مامورها دارای تنوع مثال زدنی هستند.

شوتینگ بازی به اندازه Guns of Boom روان نیست. این نکته را اضافه کنیم که بخش صداگذاری عملکرد فوق العاده ای داشته و بسته به موقعیت های مختلف، دیالوگ های جالبی می شنوید.

اما این تنها ظاهر قضیه بوده و وقتی بیشتر دقت می کنید متوجه می شوید که با یکی از ناپایدارترین بازی های گیم لافت رو به رو هستید. بازی باگ های زیادی داشته و حتی روی قوی ترین دستگاه ها شاهد افت فریم یا لگ خواهید بود. عجیب تر اینجاست که برخلاف گذشته هیچگونه تنظیمات گرافیکی وجود ندارد.

بنابراین در صورتی که یک دیوایس متوسط دارید، بهتر است صبر کنید تا در آپدیت های بعدی سازنده قابلیت تغییرات روی گرافیک را فراهم کند. مشکلات تکنیکی موجب گشته بعضی اوقات برای تجربه ششمین قسمت از مجموعه مدرن کامبت نیازمند اعصاب پولادین باشد.

حرف هایی که لازم بود را ابتدای مطلب گفتیم. مدرن کامبت پتانسیل های خیلی زیادی دارد ولی حداقل در نسخه اولیه سازنده بهای زیادی به آن ها نداده و با عنوانی کاملا ناقص رو به رو هستیم. باید چشم به آینده بدوزیم و ببینیم گیم لافت چه برنامه هایی برای رفع مشکلات ساخته اش دارد. در حال حاضر، همچنان Guns of Boom بهترین شوتر سال است.

لینک گوگل پلی - لینک آیتونز - لینک ویندوز استور - لینک کمکی

چگونه نسخه اندروید را دانلود کنیم؟ جدا از استفاده از لینک کمکی، با توجه به اینکه مدرن کامبت ورسس به صورت جهانی عرضه شده می توانید فایل نصبی را با حجم حدودی 40 مگابایت دانلود کرده و سپس با اجرای بازی صبر کنید تا دیتا خودش دانلود شود. چون بازی های گیم لافت تنها با دیتاهای جدید قابل بازی و دانلود دیتای قدیمی تنها به معنای هدر رفتن حجم است، همین روش را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Mrma80
    Mrma80 | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    من با هر 2 نسخش بازی کردم ... یعنی هم پیسی و هم اندروید... برای پی سیش نیاز به اکانت استیم دارید ولی بازی رایگان است.....
    بازی مدرن کمبت ورسوس تو پیسی وجدانا خیلی حال میده....البته اینو بگم، حداقل 5 دست بازی اولتان امکان نداره پلیر واقعی باشه (بات هستن) ولی بعدا با پلیر های واقعی روبرو میشوید ?

    • Mrma80
      Mrma80 | ۱۰ دی ۱۳۹۷

      ولی در کل گیم لافت خوب عمل کرده

  • علیali
    علیali | ۹ مهر ۱۳۹۶

    من الان دارمش نسخه بتاش بهتر بود این خیلی باگ داره

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۶ مهر ۱۳۹۶

    ba iron blade gameloft ke aslan mn hal nakardam kheyli maskhare bood faqat bayad zarbe mizadi hich azadi amal i nadasht age in bazi hm bekhad mesl bazi haye ghablish khaste konande bashe mn hamoon Asphalt 8 o modern combat 5 ro tarjih midam

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی