ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر مریخی اسپیس اکس
علمی

این شهری است که اسپیس اکس تا سال ۲۰۲۴ روی مریخ خواهد ساخت

طبق برنامه اعلام شده کمپانی اسپیس اکس قصد دارد در سال ۲۰۲۲ دو محموله شامل مصالح اولیه و نیروی انسانی لازم برای احداث نخستین شهر فضایی بر سطح مریخ را به این سیاره اعزام نماید. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

طبق برنامه اعلام شده کمپانی اسپیس اکس قصد دارد در سال ۲۰۲۲ دو محموله شامل مصالح اولیه و نیروی انسانی لازم برای احداث نخستین شهر فضایی بر سطح مریخ را به این سیاره اعزام نماید. پیش بینی شده که آماده سازی این شهر برای اسکان نخستین شهروندانش دو سال زمان خواهد برد.

ایلان ماسک با اعلام این خبر در کنگره بین المللی فضانوردان در استرالیا افزود که شرکت متبوعش در حال توسعه راکت های غول پیکر BFR برای ارسال محموله های حجیم به مریخ است. او می گوید که راکت های مذکور علاوه بر رساندن فضانوردان و تجهیزات به سیاره سرخ، می توانند در کمتر از یک ساعت انسان ها را به هر نقطه ای از زمین برسانند.

مهندسین و محققین اسپیس اکس از حالا پنج سال وقت دارند تا منابع و تکنیک های لازم جهت تامین آب و انرژی را برای شهر فضایی خود تامین کنند، چرا که به طور قطع نیاز است تا این سکونتگاه مریخی از جهت تامین منابع اولیه کاملاً مستقل باشد.

همان طور که پیش تر گفتیم قرار است نخستین تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای احداث شهر مریخی اسپیس اکس در سال ۲۰۲۲ و توسط دو راکت غول پیکر BFR روانه سیاره سرخ شوند.

دو سال بعد از آن نخستین ساکنان وارد شهر اسپیس اکس خواهند شد، گرچه این افراد نیز به نوبه خود وظیفه دارند تا در تکمیل شهر مذکور و آماده سازی آن برای موج های بعدی ورود ساکنین همکاری نمایند.

باید گفت که این برنامه تا حدودی بلندپروازانه به نظر می رسد و احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل عدم توسعه تکنولوژی های لازم شاهد بروز تاخیراتی در اجرای برنامه مذکور باشیم.

با همه این ها اما باز هم تصور این که نخستین انسان ها تا حدود ۷ سال آینده در مریخ ساکن خواهند شد بسیار هیجان انگیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • badboy_bh
    badboy_bh | ۹ مهر ۱۳۹۶

    ما هم هنوز درگیر این هستیم که با پای راست بریم مسترا یا با پای چپ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی