ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا می گوید ویندوز حالا تنها 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد

طی مصاحبه ای جالب با خبرگزاری بلومبرگ، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به صحبت درباره میزان گستردگی اکوسیستم ویندوز پرداخته است. گذشته از ممانعت مجدد نسبت به صحبت درباره تجارت موبایل های مایکروسافت، نادلا می گوید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

طی مصاحبه ای جالب با خبرگزاری بلومبرگ، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به صحبت درباره میزان گستردگی اکوسیستم ویندوز پرداخته است. گذشته از ممانعت مجدد نسبت به صحبت درباره تجارت موبایل های مایکروسافت، نادلا می گوید که ویندوز حالا تنها 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. این در حالی است که بنابر اعلامیه رسمی مایکروسافت در سال 2014، تصور می شد 1.5 میلیارد کاربر رایانه های شخصی در حال استفاده از ویندوز باشند.

این موضوع خیلی ساده نشان می دهد که میزان کاربران ویندوز روی پلتفرم پی سی، در حال کاهش است و ضمناً دلیل توقف رشد کاربران ویندوز 10 پس از دستیابی به رقم 400 الی 500 میلیون نفر را توضیح می دهد؛ آن هم در حالی که طی سال 2016، بالغ بر 260 میلیون پی سی فروخته شده است.

با این دانش، می توان گفت که اکوسیستم ویندوز تقریباً در جایگاهی برابر با اکوسیستم iOS اپل قرار دارد که گفته می شود آن هم از طریق دیوایس های گوناگون، در دسترس 1 میلیارد نفر قرار گرفته است. با این همه نادلا تاکید می ورزد که ویندوز همواره مهم بوده اما حالا صرفاً یک بخش از سبد محصولات گسترده مایکروسافت به حساب می آید.

در بخشی دیگر از مصاحبه، مجدداً این سوال مطرح شد که آیا مایکروسافت باز هم موبایلی خواهد ساخت یا خیر. نادلا به صراحت می گوید که تمرکز مایکروسافت بر «ابداع دسته بندی ها و ابداع دوباره دسته بندی ها» است و تمایلی به ورود به دسته بندی هایی که اشباع شده اند ندارد. مدیرعامل مایکروسافت به عنوان مثال به هولولنز اشاره می کند که قوانین فعلی در زمینه دیوایس های بدون سیم موبایل را زیر پا می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • shahabkazemi
    shahabkazemi | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    واقعا عجیبه! اما نکته قابل تاملی که هست کاربرای روسی و چینی و ایرانی زیاد ویندوز هستند که هیچ کدوم از نسخه اصلش استفاده نمیکنند و همین موجب پایین اومدن این آمار میشه. به منظور رعایت فرهنگ کپی رایت و استفاده از امنیت و سرعت بالای ویندوز به نظرم مناسبه که یه سری به خود سایت MICROSOFTLICENSE.COM بزنیم

  • Soraygoular Ssm
    Soraygoular Ssm | ۸ مهر ۱۳۹۶

    این نادلا داره چیکار میکنه مایکروسافت که کلا این چند سال سهامش افت کرده ویندوزفون که کاملا مرد داشت رشد میکرد بالمر سرعت و همه چیزش درست داشت کار میکرد نادلا خرابش کرد با این برنامه اینستایدر این سیستم جدید بهتر که نکرد هیچ بدتر هم کردش ویندوز هم که دیگه افت کرده دیگه هم نسخه جدیدی نمیاد همین ۱۰ فقط اپدیت میگیره هیچ هیجانی نداره آفیس و... هم که به فراموشی سپرده شده فقط شده آژور آژور آژور اصلا کاربر های عادی هدف قرار نمیده اصلا شده مثل اوراکل فقط کاربر هایی که کارای تجاری و... دارند مایکروسافت داری چیکار میکنی؟? ? ? :microsoft:

    • SpiXy
      SpiXy | ۸ مهر ۱۳۹۶

      چی می‌گی برادر؟ یه سرچ می‌کنی قبل از اینکه حرف بزنی ؟ اینجا فروم تخصصی هست نه شیکمی.
      از زمانی که نادلا رئیس مایکروسافت شده، ارزش سهام مایکروسافت تقریبا ۲ برابر شده! یعنی تقریبا ۲۸۰ میلیارد دلار افزایش ارزش کمپانی! بازم اگه سخته، ارزش کمپانی مایکروسافت تو این ۳ سال، به اندازه‌ی درامد ۵ ۶ سال نفت کل کشور ایران افزایش پیدا کرده! بعد می‌گی ارزش سهامش افت کرده؟ ویندوز افت کرده‌؟ خدایا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی