ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتیا نادلا کتاب جدید
تکنولوژی

اظهارات تازه نادلا در خصوص مخالفتش با خریداری نوکیا توسط مایکروسافت

ساتیا نادلا مدیرعامل کنونی مایکروسافت در کتاب تازه خود «Hit Refresh» تاکید کرد که تعداد زیادی از مدیران ارشد مایکروسافت با خریداری نوکیا توسط شرکت ردموندی به شدت مخالف بودند. او خود را نیز جزو ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

ساتیا نادلا مدیرعامل کنونی مایکروسافت در کتاب تازه خود «Hit Refresh» تاکید کرد که تعداد زیادی از مدیران ارشد مایکروسافت با خریداری نوکیا توسط شرکت ردموندی به شدت مخالف بودند. او خود را نیز جزو این گروه از مخالفین می داند.

طبق نوشته های نادلا، از زمان نهایی شدن قرارداد در سال ۲۰۱۴ تا موعد اعلام رسمی آن شرایط بسیار سخت و تنش آمیزی در مقر مایکروسافت برقرار بوده. او می گوید که بخش قابل توجهی از این تنش ها زمانی به وجود آمد که بالمر مدیرعامل وقت یک همه پرسی سراسری را میان کارکنان برای اعلام نظر در خصوص معامله مذکور برگزار کرد.

نادلا می گوید که گرچه بخش اعظم افراد رده بالای غول نرم افزاری دلایل بالمر برای پیگیری تصاحب نوکیا را درک می کردند، اما اعتراضات به وجود آمده غیر واقعی نبودند، چرا که بسیاری از این مخالفین معتقد بودند که امکان موفقیت در ایجاد قطب سوم آن هم در بازاری که تقریباً تمام آن توسط اندروید و iOS بلعیده شده کم است.

مدیرعامل فعلی مایکروسافت باور دارد که در چنین بازاری تنها زمانی می توان موفق بود که چیزی واقعاً متفاوت و متحول کننده به مشتریان ارائه شود. چیزی که بتواند از بنیان قوانین بازی را تغییر دهد. ظاهراً خود ردموندی ها نیز باور داشتند که ویندوز فون در ترکیب با نوکیا از چنین قابلیتی برخوردار نبوده.

او گرچه با شروع این رقابت از اساس مخالف بود، اما می گوید که دستیابی به اهداف مورد اشاره از زمانی که سکان هدایت بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا را در دست گرفت در فهرست کارهاش قرار گرفت. این که بتوان با ایجاد سیستم عاملی متفاوت و سخت افزارهایی نوآورانه تجربه ای جدید را برای کاربران فراهم آورند.

متاسفانه تمام پیش بینی های نادلا و همفکرانش در مایکروسافت به واقعیت تبدیل شد. پس از پرداخت مبلغی هنگفت برای تصاحب نوکیا و چندین سال تلاش جهت توسعه سیستم عامل و تولید محصول، مایکروسافت در نهایت چاره ای نداشت جز این که نوکیا را با ضرری قابل توجه به فروش برساند. تصمیمی که نادلا می گوید سبب جدایی ناراحت کننده تعداد زیادی از کارکنان شرکت ردموندی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • علی
    علی | ۸ مهر ۱۳۹۶

    رابط متر بسیار مزخرف و برای کاربر غیر قابل درک بود اگر روال ویندوز ۶ پیش میگرفت و طرحی شبیه اندروید می ساخت قطعا موفق میشد!

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    مگه دستم بهت نرسه بالمر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی