ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تلاش محققین برای پرینت سه بعدی داروها و ترکیب آنها با یکدیگر

محققین دانشگاه میشیگان در ایالات متحده موفق به توسعه روشی شده اند که به واسطه آن می تواند داروها را به جای قرص، شربت یا آمپول به صورت برجسب یا نواری برای چسباندن روی پوست ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

محققین دانشگاه میشیگان در ایالات متحده موفق به توسعه روشی شده اند که به واسطه آن می تواند داروها را به جای قرص، شربت یا آمپول به صورت برجسب یا نواری برای چسباندن روی پوست پرینت کرد.

این داروهای پرینت شده در تست های اولیه موثر بودن خود در مبارزه با سلول های سرطانی را به اثبات رسانده اند. نکته جالب تر اینجاست که در این روش می توان چند دارو را در قالب یک برچسپ پرینت نمود. در این صورت دفعات مصرف دارو برای بیمارانی که داروهای متعددی را به صورت روزانه مصرف می کنند به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

پزشک یا داروساز می تواند داروهای مورد نظر را برای ماشین تولید کننده مشخص نماید و برچسبی حاوی این داروها را دریافت نماید. چنین یافته ای می تواند آینده داروخانه ها و در کل صنعت دارو را دستخوش تحولی عظیم نماید.

روش پیشنهادی محققین دانشگاه میشیگان شباهت زیادی با روش تولید مدارات الکترونیک دارد. این متد که موسوم به «vapor-jet» است این امکان را می دهد تا با تراکم و وضوح بالا روی لایه ای بسیار نازک از یک ساختار کریستالی پرینت نمود. این شیوه چینش مواد در کنار هم به جذب بسیار موثرتر داروها منجر می شود.

داروهای پرینت شده هنوز راه درازی تا عرضه به بازار دارند، اما از همین حالا می توان از روش مذکور برای تست سریع و آسان داروهای در دست ساخت در مقیاس آزمایشگاهی استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی