ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر می گوید 200 اکانت سیاسی مرتبط با روسیه را مسدود کرده است

بعد از فشارهای کنگره آمریکا، توییتر به تازگی اعلام کرده که بیش از 200 اکانت مرتبط به روسیه که از آنها برای انتشار تبلیغات سیاسی یا اطلاعات کذب روی پلتفرم این کمپانی استفاده می شده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

بعد از فشارهای کنگره آمریکا، توییتر به تازگی اعلام کرده که بیش از 200 اکانت مرتبط به روسیه که از آنها برای انتشار تبلیغات سیاسی یا اطلاعات کذب روی پلتفرم این کمپانی استفاده می شده است را مسدود کرده. این خبر در حالی از سوی توییتر منتشر شده که فیسبوک هم مدتی پیش دست به اقدامی مشابه زد. توییتر می گوید 22 اکانت یافته که ظاهراً با اکانت های کشف شده از سوی فیسبوک مرتبط بوده اند.

گذشته از این 22 اکانت، 179 اکانت دیگر نیز از سوی توییتر شناسایی و مسدود شده که اکثر آنها، قوانین مربوط به اسپم را زیر پا گذاشته اند. برخلاف همتایان فیسبوکی، توییتر می گوید هیچ یک از این اکانت ها به عنوان «تبلیغ دهنده» به ثبت نرسیده بودند.

توییتر در بلاگ پست خود اگرچه به صورت مستقیم هیچ فعالیت خاصی را به این اکانت ها نسبت نداده است اما می گوید که منبع عظیمی از اسپم ها همواره از سوی «روسیه و دیگر کشورهای سابق شوروی» بوده است. توییتر بخشی دیگر از بلاگ پست خود را به صحبت درباره Russia Today اختصاص داده است؛ سرویسی خبری که خط مشی خود را مستقیماً از کرملین دریافت می کند و بارها به عنوان شبکه ای تاثیرگذار مورد نقد قرار گرفته است.

توییتر می گوید طبق بررسی های مشترک انجام شده با کنگره، این سازمان در سال 2016 میلادی بالغ بر 274 هزار دلار صرف تبلیغات کرده و بیش از 1800 توییت ارسال نموده که به صورت مستقیم، با ایالات متحده در ارتباط بوده اند. گفتنی است علت انتشار این خبر از سوی توییتر، ملاقات تازه قانون گذاران کاخ سفید و مجلس سنا بوده که مشغول بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور هستند.

توییتر می گوید طی ماه های پیش رو، از روش های تازه ای برای شناسایی فعالیت های این چنینی استفاده خواهد کرد، اما روش های خود را شرح نداده است. البته توییتر اذعان کرده که این روش ها لزوماً به چنین فعالیت هایی پایان نمی دهند، زیرا برای سالیان متمادی توییتر مشغول مقابله با افرادی بوده که سعی بر سو استفاده از شبکه اجتماعی آن دارند و تا زمانی که چنین افرادی حضور داشته باشند، توییتر هم به تلاش های خود ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۷ مهر ۱۳۹۶

    حالا هی بگید آمریکا قلدر بازیش نگرفته !!! واسه خودشون خوبه واسه ما اَخههههههه... خب چرا توییتر اکانت سیاسی مرتبط با ترامپ رو مسدود نکرد؟ اونجا نمیدونم دم از آزادی بیان و ... زد اینجا مسدود میکنه !!! قلدر بازیه دیگه هرچی اون بگه چشم همونه... ( موافق مرگ بر و .... نیستما ، موافق قطع روابط هم نیستم ) مخالف قلدر بازیش هستم...

  • solook
    solook | ۷ مهر ۱۳۹۶

    اطلاع رسانی بهترین قیمت تورهای گردشگری همه آژانس ها
    @daily_tour

  • XiiX
    XiiX | ۷ مهر ۱۳۹۶

    قشنگ مشخصه روسیه روی انتخابات تاثیر گذاشته و یک امتیاز در بازی ِجنگ سرد گرفته. البته

  • sP
    sP | ۷ مهر ۱۳۹۶

    اینم همون فیلتر خودمونه دیگه

  • Aminpouyan
    Aminpouyan | ۷ مهر ۱۳۹۶

    لایک

مطالب پیشنهادی