ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طوفان پورشه در نوربرگ رینگ؛ 911 GT2 RS رکورد خودروهای بنزینی را شکست

نسل جدید پورشه 911 GT2 RS توانست رکورد جدیدی در پیست نوربرگرینگ آلمان برای یک خودروی محور متحرک عقب با مجوز تردد در شهر را بشکند. همچنین لقب دومین خودروی سریع این پیست را با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

نسل جدید پورشه 911 GT2 RS توانست رکورد جدیدی در پیست نوربرگرینگ آلمان برای یک خودروی محور متحرک عقب با مجوز تردد در شهر را بشکند. همچنین لقب دومین خودروی سریع این پیست را با ثبت زمان 6 دقیقه 47 ثانیه و 30 صدم ثانیه از آن خود کند.

این زمان در حدود 1.4 ثانیه از ابرخودروی الکتریکی NiO EP9 کند تر است. Nio همین چند وقت پیش بود که رکورد قبلی خود یعنی زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه را در حدود 18 ثانیه بهبود بخشید و تاج پادشاهی جهنم سبز را از آن خود کرد.

پورشه برای این منظور دو نسخه از این خودرو را در نظر گرفته بود. یکی از آن ها توسط راننده تست این شرکت لارس کرن رانده می شد و دیگری توسط راننده حرفه ای مسابقات نیک تندی. گرچه در پایان لارس توانست زمان سریع تری را به ثبت برساند.

این زمان نه تنها این مدل را به سریع ترین پورشه 911 تاریخ مبدل می کند. بلکه حتی زمان ثبت شده توسط پورشه 918 اسپایدر را نیز با بیش از 10 ثانیه اختلاف شکست می دهد.

پورشه هدف خود را برای زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه در نظر گرفته بود. اما بیش از 5 بار توانست به اعداد زیر 6 دقیقه و 50 ثانیه دست یابد.

شرایط آب و هوایی برای ثبت این رکورد مساعد ارزیابی شده است و خودرو مجهز به لاستیک های میشلن پایلوت کاپ 2 بوده است.

در واقع عملکرد 911 GT2 حتی مهندسان خود پورشه را نیز شوکه کرده است، آن ها انتظار شکسته شدن رکورد مدل پرچمدار 918 را توسط این مدل نداشتند اما هماهنگی و بالانس فوق العاده این خودرو باعث شد که حتی بدون استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک نیز چنین رکورد فوق العاده ای حاصل شود.

این خودرو از موتور 6 سیلندر تخت 3.8 لیتری مجهز به دو توربوشارژر بهره می برد و در حدود 690 اسب بخار قدرت تولید می کند. گشتاور موتور نیز به بیش از 750 نیوتن متر می رسد. این خودرو در عرض 2.8 ثانیه از صفر به 100 می رسد و حداکثر سرعت آن نیز معادل 340 کیلومتر بر ساعت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا صادقی
    رضا صادقی | ۸ مهر ۱۳۹۶

    این پیست زیباترین پیست دنیاست

مطالب پیشنهادی