ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک مشغول آزمایش تکنولوژی تشخیص چهره برای بازیابی اکانت کاربران است

به نظر می رسد کمپانی های بزرگ تکنولوژی چند وقتی است که توجه ویژه ای به چهره کاربران نشان می دهند. سنسور Face ID آیفون X جدیدترین مثال برای این موضوع است و بنابر گزارش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

به نظر می رسد کمپانی های بزرگ تکنولوژی چند وقتی است که توجه ویژه ای به چهره کاربران نشان می دهند. سنسور Face ID آیفون X جدیدترین مثال برای این موضوع است و بنابر گزارش ها، سرویس مالی اندروید پی هم بزودی از تشخیص چهره برای تایید مبادلات مالی استفاده خواهد کرد.

از طرف دیگر، فرودگاه ها هم احتمالاً به استفاده از این تکنولوژی روی خواهند آورد تا روند عبور از گیت های امنیتی را تسریع کرده و امنیت پروازها را افزایش دهند. اگرچه تا به این لحظه، نگرانی های زیادی نسبت به استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره به وجود آمده، اما ظاهراً این موضوع سبب نشده تا فیسبوک هم به تست قابلیت مورد اشاره برای بازیابی اکانت کاربران نپردازد.

بنابر گزارش ها، این قابلیت تنها زمانی از سوی فیسبوک مورد استفاده قرار می گیرد که کاربران از اکانت خود خارج شده و سپس به هر دلیلی، قادر به بازگشت به آن نیستند. این خبر زمانی تایید شد که یک محقق شبکه های اجتماعی، اسکرین شاتی از این قابلیت برای یکی از نویسندگان خبرگزاری TheNextWeb فرستاد. اگر تشخیص چهره فیسبوک قابل اتکا بوده و به راحتی هک نشود، در دسترس کاربران بیشتری قرار می گیرد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این تکنولوژی در دسترس نیست و مشخص نشده که کاربران از چه پلتفرمی (مانند موبایل، لپ تاپ یا سخت افزاری جداگانه) برای تشخیص چهره خود استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی