ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اشتراک چینی فرانسوی؛ همکاری پژو و چانگان برای تولید وانت

پیکاپ های یک تنی اخیرا با استقبال بسیار خوب مشتریان اروپایی و برخی دیگر از بازارها روبرو شده و از فروش مناسبی برخوردار هستند. میزان استقبال از خودروهای حاضر در این سگمنت به حدی بالا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

پیکاپ های یک تنی اخیرا با استقبال بسیار خوب مشتریان اروپایی و برخی دیگر از بازارها روبرو شده و از فروش مناسبی برخوردار هستند. میزان استقبال از خودروهای حاضر در این سگمنت به حدی بالا است که حتی مرسدس بنز نیز تابستان امسال با معرفی X کلاس رسما به تولید پیکاپ رو آورد.

گروه پژو-سیتروئن که از قافله سازندگان پیکاپ عقب مانده، توافق نامه ای را با چانگان امضا کرده که بر اساس آن قرار است این دو شرکت چینی و فرانسوی تا سه سال آینده یک پیکاپ جدید طراحی و تولید کنند. چانگان یکی از خودروسازان دولتی است که از لحاظ آمار تولید سالانه جزو چهار خودروساز برتر چین محسوب شده و از سال 2010 همکاری های نزدیکی با گروه پژو-سیتروئن دارد. بعد از دانگ فنگ این دومین خودروساز چینی است که فرانسوی ها برای همکاری انتخاب کرده اند.

پیکاپ مذکور برای تولید در کارخانه های چانگان در دینگ ژو برنامه ریزی شده و گفته می شود مطابق با استانداردهای جهانی توسعه یافته و از لحاظ طراحی، کیفیت و دوام در سطح بالایی خواهد بود. با توجه به سخت تر شدن رقابت در بین سازندگان و ظهور رقبایی مثل رنو آلاسکان قطعا کار برای این پیکاپ دو رگه دشوار بوده و برای موفقیت باید توانایی های مناسبی داشته باشد.

آنطور که اعلام شده، این پیکاپ یک تنی در چین و اکثر بازارهایی که پژو-سیتروئن در آنها فعالیت دارد به فروش خواهد رسید و می تواند نقش کلیدی در موفقیت این خودروساز فرانسوی داشته باشد. بد نیست بدانید در سال 2016 آمار فروش خودروهای سبک تجاری با 5 درصد رشد نسبت به سال 2015 به حدود 14 میلیون دستگاه رسیده که از این میزان 18 درصد به دسته پیکاپ های یک تنی متعلق بوده اند.

ناگفته نماند چندی پیش پژو از یک خودروی پیکاپ که در اصل توسط دانگ فنگ توسعه یافته در آفریقای جنوبی رونمایی کرد. این کمپانی فرانسوی در نظر دارد با ارایه یک پیکاپ دیگر سهم خود را از بازار خودروهای تجاری سبک افزایش داده و سود بیشتری را کسب کند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا بارکش های دو رگه فرانسوی-چینی خواهند توانست با رقبای قدرتمند ژاپنی، اروپایی و آمریکایی رقابت کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سبحان هادیان
    سبحان هادیان | ۹ مهر ۱۳۹۶

    چقدر خوب میشه

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    هم پژو بیخوده هم اون آشغالای چینی

  • ایمان
    ایمان | ۸ مهر ۱۳۹۶

    چ شود

مطالب پیشنهادی