ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
تکنولوژی

سنسور اثر انگشت سال آینده روی 1 میلیارد تلفن همراه خواهد بود

آیفون 5s اپل نخستین موبایلی نبود که از سنسور اثر انگشت بهره می برد، اما از زمان عرضه این موبایل در سال ۲۰۱۳ به مرور شاهد گسترش حضور این ویژگی در موبایل های فراوانی بودیم. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

آیفون 5s اپل نخستین موبایلی نبود که از سنسور اثر انگشت بهره می برد، اما از زمان عرضه این موبایل در سال ۲۰۱۳ به مرور شاهد گسترش حضور این ویژگی در موبایل های فراوانی بودیم. طبق جدیدترین پیش بینی در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد موبایل هوشمند در سرتاسر دنیا از حسگر مورد بحث بهره مند خواهند بود.

وقتی تلفن های هوشمند کاربردهای دیگری جز برقراری تماس و ارسال پیام متنی یافتند، به سنسورهای بیشتری نیز نیازمند شدند. بررسی جدید موسسه تحقیقاتی «Counterpoint» نشان می دهد که حالا سنسور تشخیص اثر انگشت به یک قابلیت استاندارد و پایه ای برای موبایل ها -فارغ از پرچمدار یا میان رده بودن- تبدیل شده است.

در روزهای اول ورود قابلیت مورد بحث، تنها از این اسکنر برای باز کردن قفل موبایل ها استفاده می شد، اما حالا پرداخت های بانکی، خرید از پایانه های فروشگاهی، دسترسی به اطلاعات شخصی، احراز هویت در هنگام ورود به اپلیکیشن ها و دیگر کاربردهای دیگر نیز وابسته به نوک انگشت شما شده اند.

Counterpoint پیش بینی کرده که روند رو به رشد تولید موبایل با سنسور اثر انگشت به این زودی ها متوقف نخواهد شد، به خصوص که استفاده از خدمات بانکی و پرداخت های الکترونیک بر بستر موبایل هر روز گسترده تر می شود.

همین افزایش رویکرد سبب شده تا قیمت تمام شده سنسورهای مورد بحث نیز کاهش چشمگیری یابد. این روند تا جایی پیش رفته که امروزه شاهد حضور حسگر اثر انگشت در ارزان ترین موبایل های هوشمند نیز هستیم.

بر اساس گزارش اخیر، مقایسه نرخ بهره مندی موبایل های هوشمند موجود در بازار از اسکنر اثر انگشت نشان می دهد که شرکت کره ای سامسونگ در این زمینه پرچمدار است. در رده های بعدی نیز اپل، هوآوی و اوپو قرار دارند. نفوذ کلی این قابلیت در موبایل های هوشمند نیز در حال حاضر از ۶۰ درصد فراتر رفته است. پیش بینی ها نشان می دهد که رقم مذکور در سال آینده به بیش از ۷۰ درصد افزایش یابد.

پیشرفت بعدی در این زمینه بدون شک یکپارچه سازی حسگر مورد بحث با نمایشگر است. قابلیتی که انتظار می رفت در سال جاری و توسط اپل برای اولین بار در دسترس قرار بگیرد. چنین انتظاری به حقیقت تبدیل نشد، اما به احتمال فراوان چند مدل از پرچمداران سال آینده این قابلیت جالب توجه را به خریداران خود ارائه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ مهر ۱۳۹۶

    هه شیائومی بعد ایفون در درصد استفاده با ۹۰درصد دومه،حالا سامسونگو ببین۶۰درصد??یارو گوشی سامسونگ خریده یک میلیون،صفحه اچ دی،حافظه۱۶بدنه پلاستیکی ،اثر انگشتم نداره،حالا گوشی شیائومی میگیری ۵۰۰ تومن همه چی هم داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی