ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 845 از نظر سرعت کلاک، برتری چندانی نسبت به اسنپدراگون 835 ندارد

به گفته منابع چینی، چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام، با حداکثر فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز عمل خواهد کرد که در این صورت، حداقل از منظر سرعت کلاک چندان نسبت به اسنپدراگون 835 برتری نخواهد داشت. البته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

به گفته منابع چینی، چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام، با حداکثر فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز عمل خواهد کرد که در این صورت، حداقل از منظر سرعت کلاک چندان نسبت به اسنپدراگون 835 برتری نخواهد داشت. البته به لطف بهره گیری از فرآیند 7 نانومتری کمپانی TSMC، کماکان انتظار می رود چیپست پرچمدار جدید کوالکام پرفورمنس بهتری نسبت به اسنپدراگون 835 با فرکانس کاری 2.45 گیگاهرتز داشته باشد.

اگرچه انعقاد قراردادی میان کوالکام و TSMC نشان می دهد که احتمالاً باید منتظر تولید اسنپدراگون 845 با فرآیند 7 نانومتری باشیم، اما برخی فعالان صنعت با این گمانه زنی موافق نیستند و عقیده دارند کوالکام یک بار دیگر از فرآیند 10 نانومتری بهره گرفته و چیپستی هشت هسته ای ارائه خواهد کرد از منظر عملکرد کلی، تنها اندکی نسبت به اسنپدراگون 835 برتری دارد.

با این همه اگر چنین اتفاقی بیفتد، کوالکام قطعاً خط مشی پیشین خود را زیر سوال خواهد برد که قصد داشت با پیروی از قانون مور، هر سال تعداد ترانزیستورها روی هر اینچ از مدارهای مجمتع خود را تا دو برابر افزایش دهد. اگر کوالکام واقعاً یک چیپست 10 نانومتری دیگر عرضه کند، این تراشه قطعاً اسنپدراگون 845 نامیده نمی شود و ممکن است تحت عنوان اسنپدراگون 836 به دست تولیدکنندگان برسد.

آدرنو 630 در نقش پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 845 ظاهر خواهد شد و کوالکام پیشتر تایید کرده نسل بعدی چیپست های موبایل اش، از مودم X20 بهره می برد که می تواند به سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه دست یابد. اسنپدراگون 845 احتمالاً هشت هسته 64 بیتی خواهد داشت و درست مانند روند پیشرفت چیپست های اخیر این کمپانی، بهبودی در مصرف انرژی با خود به ارمغان می آورد. ضمناً گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ، احتمالاً نخستین موبایل هایی هستند که همراه با این چیپست روانه بازار می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mreza Mahdavi
    Mreza Mahdavi | ۸ مهر ۱۳۹۶

    این همه قدرت اصلن یک سومش هم استفاده نمیشه، فقط مسابقه سخت افزاریه، کیه که از گوشی اس۶سامسونگ، زد۵سونی و آیفون ۶ به اینور از حتی هشتاد درصد سخت افزار گوشی استفاده کرده باشه، جالبه اگه کسی بگه آره، برای پردازش تصویر هم که باشه زد ۵ سونی پرمیوم صفحه نمایش 4k داشت قابلیت ضبط 4kهم داشت، همون سخت افزار برای هر گوشی کافیه، به جای این باید روی عمر باطری، ساپورت نرم افزاری، استحکام، وحتی خود سیستم عامل کار کنن

  • loganlegend
    loganlegend | ۸ مهر ۱۳۹۶

    ببینم پردازنده جدید هواوی چیکار میکنه و اپل هم با اعداد چرتش بدرد خودش میخوره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی