ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی استیم من؛ بازگشت به انقلاب صنعتی

چند وقت پیش از بازی های موبایلی نوشتیم که هنگام بی حوصلگی بهترین همدم شما خواهند بود؛ «استیم من» هم یکی از همین عناوین است. استودیوی Aimplay به کمک استفاده از مکانیزم های جذاب گیم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

چند وقت پیش از بازی های موبایلی نوشتیم که هنگام بی حوصلگی بهترین همدم شما خواهند بود؛ «استیم من» هم یکی از همین عناوین است. استودیوی Aimplay به کمک استفاده از مکانیزم های جذاب گیم پلی توانسته عنوانی را بسازد که در کنار موسیقی و شبکه های اجتماعی یکی از برترین گزینه های پیشنهادی برای رفع خستگی باشد.

اما چرا استیم من چنین عنوانی به حساب می آید؟ خیلی سخت نیست. همانند Polyforge [معرفی دیجیاتو] در اینجا هم بیش از آنکه ذهن تان را به چالش بکشید این غریزه، دقت و سرعت عمل تان است که به کمک تان می آید. به همین خاطر همیشه می توانید روی ساخته Aimplay به عنوان یک بازی سرگرم کننده حساب باز کنید.

استیم من عنوانی است که هنگام بی حوصلگی می تواند یکی از بهترین دوستان تان باشد

استیم من بازیکن را به دورانی از جنس انقلاب صنعتی می برد. جایی که باید با به کمک دیگ بخار خود، بخارهای رنگی را به درون لوله ها بفرستید. برای این کار هم کافیست هنگامی که لبه دیگ به لوله های همرنگ رسید روی صفحه لمسی کلیک کنید و همین روند را تا پایان ادامه دهید.

یعنی چی؟ همانگونه که اسکرین شات ها نشان می دهند، در محیط گیم پلی دیگ بخاری وجود دارد که به آن 5 لوله با رنگ های مختلف وصل شده است. دیگ خودش چرخیده و حالا وظیفه دارید تا بسته به رنگ خود دیگ بخارها را به لوله های مربوطه بفرستید.

بازی از سیستم لیدربورد گوگل پشتیبانی کرده و بنابراین قابلیت به اشتراک گذاری رکوردهایتان را دارید.

البته برای کسب امتیاز حتما احتیاج نیست لبه دیگ رو به روی لوله ها قرار بگیرد. همین که نزدیک آن ها شدید می توانید بخارها را به لوله ها بفرستید. طبیعتا اگر زمان بندی تان اشتباه باشد، می بازید و مجبورید از ابتدا شروع به رکورد شکنی و کسب امتیاز بکنید.

تمام توضیحات پیرامون مکانیزم های گیم پلی همین بود که خواندید و بزرگترین نقطه ضعف استیم هم مربوط به این قسمت است؛ شاید ایده ها جذاب باشند اما از دیدگاه طراحی گیم پلی با عنوانی متوسط رو به رو هستیم. متاسفانه سازنده عنوانش را نصف و نیمه رها کرده و بازی از کمبود ویژگی های مختلف رنج می برد.

نه محیط تغییر می کند و نه خبری از Power Up های [قدرت ویژه] جذاب است. حتی آیتم های فروشگاه ها هم تنها حکم تغییر ظاهری دیگ و شخصیت داستان را دارند و به خاطر خساست استیم من در دادن مهره [ارز درون بازی] نمی توانند محرک خوبی برای ادامه بازی باشند.

رابط کاربری خیلی جذاب نبوده و طراحی منوها اصلا مناسب با حال و هوای گیم پلی نیست. این سبک طراحی منو دیگر قدیمی شده و آن زیبایی گذشته را ندارد.

البته اشتباه نکنید. استیم من به خاطر ایده جالب خود، سرعت بالا، ذات رکوردی و گیم پلی آرکیدش برای مدت ها سرگرم تان می کند ولی نکته اینجاست که این سرگرمی بعد از ساعت ها آن تازگی ابتدایی اش را از دست می دهد. یکی از بزرگترین چالش های سازندگان بازی های رکوردی، حفظ جذابیت ساخته هایشان بعد از چند ساعت است

متاسفانه Aimplay نتوانسته این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد. امیدوارم توسعه دهنده در آپدیت های آتی به این قسمت توجه کند. از دیدگاه گرافیک و موسیقی ساخته Aimplay را می توانیم عنوانی خوب بنامیم. موسیقی کاملا با تِم بازی همخوانی داشته و استفاده از صداهای مختلف باعث شده تا زیبایی بخش شنیداری هم افزایش یابد.

در قسمت گرافیک با وجود تنوع کم پس زمینه ولی محیط طراحی جالبی داشته و از طرفی می توانید دیگ یا شخصیت های دیگری بخرید. حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که استیم من با گیم پلی جذابش یکی از بهترین گزینه ها برای مواقع بی حوصلگی است. پس پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

دانلود از طریق کافه بازار

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Manuel Ferrara
    Manuel Ferrara | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    ga yala

  • احد وصال
    احد وصال | ۹ مهر ۱۳۹۶

    من اینو بازی کردم ..خداییش خوده بازی حوصله بره ..چه برسه به وقتی که حوصله نداشته باشی ..پیشنهاد نمی شه

  • Parsa MSH
    Parsa MSH | ۹ مهر ۱۳۹۶

    آره تو نامبر وان جهانی @۱۲۳۴۵۶

مطالب پیشنهادی