ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا با صرف هزینه ای 170 میلیون دلاری برای مبارزه با ویروس ابولا آماده می شود

موسسه ملی تحقیقات پیشرفته و توسعه زیست-پزشکی ایالات متحده آمریکا (BARDA) روز گذشته با انتشار بیانیه ای از خرید 1.13 میلیون واکسن ابولا خبر داد تا از وقوع فاجعه دیگری توسط این ویروس کشنده جلوگیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

موسسه ملی تحقیقات پیشرفته و توسعه زیست-پزشکی ایالات متحده آمریکا (BARDA) روز گذشته با انتشار بیانیه ای از خرید 1.13 میلیون واکسن ابولا خبر داد تا از وقوع فاجعه دیگری توسط این ویروس کشنده جلوگیری به عمل آورد.

BARDA به عنوان شاخه ای از وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده چیزی در حدود 170 میلیون دلار برای خرید دو نوع واکسن پیشگیری از ابولا و دو روش درمانی و مبارزه با این ویروس سرمایه گذاری کرده است. البته BARDA در حالی اقدام به خریداری این واکسن ها کرده که هنوز تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (موسوم به FDA) را دریافت نکرده است.

ویروس ابولا در بازه زمانی سال 2013 تا 2016 توانست که 28616 نفر از مردم سراسر دنیا را گرفتار خود کند

با این وجود به گزارش رویترز، BARDA برای خریداری و ذخیره کردن این واکسن ها اختیار تام داشته و نیازی به تأییدیه FDA ندارد. شایان ذکر است که خرید و ذخیره سازی واکسن های پیشگیری از ابولا مطابق برنامه Project BioShield Act انجام گرفته؛ قانونی که در سال 2004 تصویب شد تا به موجب آن ذخیره دارو برای آمادگی در برابر خطرات بیولوژیکی، شیمیایی و هسته ای که شهروندان را تهدید می کنند در آمریکا قانونی شود.

خرید و ذخیره سازی واکسن های ابولا هم در راستای همین قانون انجام گرفته است. ویروس ابولا که منشاء آن را مرکز و غرب آفریقا می دانند، در بازه زمانی سال 2013 تا 2016 توانست که 28616 نفر از مردم سراسر دنیا را گرفتار خود کند که تا کنون از این تعداد 11310 نفر در مقابل ویروس از پای درآمده اند که 4 نفر از آنان هم آمریکایی بوده اند.

اما در حالی که شمار قربانیان این ویروس خطرناک رو به افزایش می رفت، در سال 2016 کمپانی مِرک در گینه و سیرالئون موفق به تولید دارویی شد که نتایج بسیار مطلوبی را برای مبارزه با این ویروس به نمایش می گذاشت. ضمنا تلاش های دیگر نیز برای مهار ابولا ادامه دارند.

پژوهشگران بر این باورند که ویروس ابولا از طریق حیوانات به انسان سرایت می کند

هفته گذشته موسسه ملی سلامت ایالات متحده به محققان دانشکاه توماس جفرسون 2.6 میلیون دلار بودجه اختصاص داد تا واکسن های جدیدی برای مبارزه با ابولا و ویروس های دیگری مثل سودان، ماربورگ و لاسا آماده کنند. پژوهشگران بر این باورند که ویروس ابولا از طریق حیوانات به انسان سرایت می کند و معمولا در بدن جانورانی زندگی می کند که در قاره آفریقا سکونت دارند. بیمار با بروز ناگهانی تب، ضعف شدید، درد عضلانی ، سردرد و گلودرد به پزشک مراجعه می کند.

معمولا بعد از مدت کوتاهی تهوع، استفراغ، اسهال، بثورات پوستی، اختلال عملکرد کبد و کلیه و حتی در بعضی موارد خونریزی داخلی و خارجی نیز به دنبال علایم و نشانه های اولیه بروز خواهند کرد و وضعیت بیمار به شدت رو به وخامت می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۹ مهر ۱۳۹۶

    خوبه دیگه فکر همه چیزو از پیش میکنن.

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۹ مهر ۱۳۹۶

    درک نمیکنم که این ویروس های خطرناک یهو در عرض چن سال جهش پیدا کنن و غیرقابل کنترل بشن!!!!
    مطمئن نیستم واقعاً ساخته دست بشرن یا نه.. ولی بنظرم سلاحای بیولوژیکی مؤثرترین سلاحان...

مطالب پیشنهادی