ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا مایکروسافت افزونه های بیشتری برای «اج» ارائه نمی کند؟

سال گذشته مایکروسافت افزونه های شخص ثالث را به مرورگر خود اضافه کرد و از آن زمان تاکنون تنها حدود ۷۰ اکستنشن در اختیار کاربران اج قرار گرفته است. محض اطلاع شما، در همین بازه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سال گذشته مایکروسافت افزونه های شخص ثالث را به مرورگر خود اضافه کرد و از آن زمان تاکنون تنها حدود ۷۰ اکستنشن در اختیار کاربران اج قرار گرفته است.

محض اطلاع شما، در همین بازه زمانی گوگل تقریبا ده هزار اکستنشن تازه را در وب استور کروم قرار داد که البته این رقم ثابت نماند و مرتبا بر آن اضافه گردید.

همین کم کاری مایکروسافت باعث شد که بسیاری از کاربران لب به انتقاد بگشایند و در مورد محدودیت های مرورگر اج نیز در وبسایت های مختلف قلم فرسایی کنند تا اینکه بالاخره روز گذشته شرکت ردموندی به این انتقادات پاسخ داد و برای کاربرانش روشن کرد که چرا شمار اکستنشن های اج در مقایسه با کروم کمتر است.

«کیفیت حرف اول را می زند»

اصلی ترین استدلال کمپانی مورد بحث برتری کیفیت در قیاس با کمیت است؛ به بیان دیگر این شرکت مدعی است که می خواهد مطمئن شود صرفا اکستنشن های باکیفیت برای مرورگرش ساخته می شوند و به خاطر پایین بودن کیفیت این افزونه ها، تجربه کاربرانش آسیب نخواهد دید.

البته ردموندی تایید کرده اند که روند پیشرفت شان در این زمینه کند بوده اما همچنان اصرار دارند که کیفیت حرف اول را برایشان می زند.

کالین ویلیامز مدیر ارشد توسعه نرم افزار مایکروسافت در توضیحات خود در این باره آورده:

ما رویکردی کاملا سنجیده و هدفمند را برای توسعه اکستنشن های جدید اتخاذ کرده ایم. افزونه ها یکی از مهم ترین امکانات یک مرورگر جدید به شمار می روند و ما اهمیت زیادی به کیفیت می دهیم. از آنجایی که اکستنشن ها تعامل بسیار نزدیکی با مرورگر دارند ما نیز تمرکز زیادی را معطوف به امنیت، عملکرد و اعتمادپذیری اج کردیم.

وب استور کروم

البته حرف های این مدیر مسئول مایکروسافت پر بی راه هم نیست زیرا همین حالا هم استور کروم مملو است از اپلیکیشن ها و اکستنشن های بد با این همه فروشگاه مجازی گوگل سیستم نظرسنجی از کاربران را برای تمیز دادن اپ ها و برنامه های خوب از بد دارد که کارش را هم به بهترین شکل مطلوب انجام می دهد و اطلاعات خوبی را در رابطه با هر کدام از آیتم های موجود ارائه می کند.

از طرف دیگر تعداد زیادی از اکستنشن های خوب اج نسخه های پورت شده از مواردی هستند که در وهله نخست برای کروم ساخته شده بودند.

مجموع سهم بازار اج و اینترنت اکسپلورر از مرورگرها برابر با ۲۰ درصد است

ناگفته نماند که مایکروسافت نیز تلاش های ارزشمندی را برای بهبود اینترنت اکسپلورر و در نهایت اج انجام داده با این همه آن تلاش ها کمترین نقش را در بالا بردن سهم بازار این شرکت از مرورگرها داشته است. طبق تحقیقی که به تازگی در همین رابطه انجام شده مجموع سهم بازار اینترنت اکسپلورر و اج از ۲۰ درصد اندکی بیشتر است که این مساله نشان می دهد هنوز راه درازی پیش روی توسعه دهندگان مایکروسافت برای رسیدن به رقبا باقیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    خدایی اج خیلی خوبه تنها ضعفش سینک نشدن با گوشیه

  • alex
    alex | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    چرا من پولدار نشدم
    آخه علم بهتر از ثروته ? ? ?

مطالب پیشنهادی