ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزهای دیجیتال
تکنولوژی

دولت کره جنوبی هم جذب سرمایه اولیه از طریق ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

پس از اینکه حدود یک ماه قبل دولت چین تأمین سرمایه از طریق پول مجازی را در خاک این کشور ممنوع کرد، دولت کره جنوبی هم رویکردی مشابه را در پیش گرفت و اعلام کرد هرگونه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

پس از اینکه حدود یک ماه قبل دولت چین تأمین سرمایه از طریق پول مجازی را در خاک این کشور ممنوع کرد، دولت کره جنوبی هم رویکردی مشابه را در پیش گرفت و اعلام کرد هرگونه جذب سرمایه از طریق ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین، اتریوم و غیره) ممنوع است.

کره جنوبی می خواهد تراکنش های مالی با ارزهای دیجیتال را کنترل کند

کمیسیون خدمات مالی این کشور می گوید تصمیم به ممنوع کردن تأمین سرمایه اولیه (ICO) از طریق ارزهای دیجیتال بدین خاطر است که هرگونه تبادلات مالی از طریق بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه باید به شدت کنترل شوند. نقض این قانون توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی جریمه های سنگینی را در پی خواهد داشت، اما هنوز مشخص نیست این جریمه ها چه مواردی را در بر می گیرند.

با افزایش چشمگیر کمّی و کیفی ICO ها در نقاط مختلف جهان، توجه دولت ها هم به این پدیده جدید جلب شده است. به گزارش Coindesk تنها در سال جاری میلادی حدود 2.3 میلیارد دلار سرمایه از طریق ICO ها جمع آوری شده. به عقیده دولت ها، این روش سرمایه گذاری باعث اختلال در نظام مالی کشورها می شود.

کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی هم می گوید با توجه به افزایش مبالغ جمع آوری شده از طریق ICO در سطح جهان، باید توجه ویژه ای به این پدیده شود. استفاده از ICO می تواند به تلاش های جدی برای ساخت ارزهای دیجیتالی جدید بیانجامد، ضمن اینکه همیشه احتمال کلاهبرداری و ارائه طرح های هرمی پر خطر نیز وجود دارد.

گفتنیست مقامات کره جنوبی در حال بررسی وضعیت موجود در حوزه ارزهای دیجیتالی هستند و احتمال دارد که علاوه بر ممنوعیت ICO ها، استفاده و تبادلات مالی در این حوزه هم با محدودیت هایی مواجه شود.

مقالات زیر را از دست ندهید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • زینب صادقی
    زینب صادقی | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    خیلی قدیمی نیست این خبر واسه چند روزه پیشه

  • agha
    agha | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    حباب رو میخوان بترکونن

  • D D
    D D | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    الان مثلا روشن فکرای اونجا، اعتراض می کنند که چرا آزادی نداریم.?

مطالب پیشنهادی