ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش قابل توجه درخواست نهادهای امنیتی آمریکا از اپل برای اطلاعات شخصی کاربران

اپل به تازگی نخستین گزارش شفاف سازی دوسالانه خود را منتشر کرده و می گوید در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از 30 هزار درخواست مختلف را برای دسترسی به افزون بر 230 هزار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اپل به تازگی نخستین گزارش شفاف سازی دوسالانه خود را منتشر کرده و می گوید در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از 30 هزار درخواست مختلف را برای دسترسی به افزون بر 230 هزار دستگاه دریافت نموده.

این درخواست ها از سوی نهادهای دولتی آمریکا در قالب نامه های امنیت ملی و تحت قانون FISA به دست شرکت های مختلف تکنولوژی می رسند. البته طبق قانون، شرکت ها نمی توانند محتوای دقیق درخواست ها را منتشر کنند و فقط مجاز به انتشار تعداد تقریبی آنها هستند.

درخواست های امنیت ملی از اپل نسبت به سال گذشته چهار برابر بیشتر شده است

در ارتباط با بحث امنیت ملی، تعداد درخواست ها از اپل در نیمه نخست سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 4 برابر بیشتر شده است. این کمپانی در این بازه زمانی بین 13250 تا 13499 درخواست امنیت ملی از دولت آمریکا دریافت کرده که بین 9000 تا 9249 نفر از کاربران محصولات آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

طبق اطلاعات موجود، روند درخواست های دولت آمریکا از شرکت های تکنولوژی روندی به شدت صعودی دارد و افزایش قابل توجهی را از سال 2014 تجربه کرده است. هنوز مشخص نیست چرا اپل چنین حجمی از تقاضاهای دولتی را تجربه می نماید.

دیگر شرکت ها از جمله فیسبوک، یاهو و مایکروسافت هنوز گزارش امسال را منتشر نکرده اند، اما گوگل در گزارش شفاف سازی اخیرش وضعیت مشابهی را توصیف می کند. آنها در نیمه نخست سال 2017 بین 0 تا 499 نامه امنیت ملی دریافت کرده اند که اطلاعات 1000 تا 1499 حساب کاربری را از آنها طلب می کند.

لازم به ذکر است درخواست های بین المللی از اپل نیز افزایش قابل توجهی داشته است. این شرکت در نیمه نخست سال جاری میلادی 30184 درخواست در رابطه با 233052 دستگاه مختلف را دریافت کرده که نسبت به نیمه دوم سال 2016 اندکی بیشتر شده. این درخواست ها عموماً از طرف نهادهای قانونی و به منظور پیدا کردن دستگاه های گم شده یا به سرقت رفته یا ردیابی کلاهبرداران بین المللی ارائه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی