ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد سامسونگ از فروش هر دستگاه آیفون 10 چقدر است؟

سامسونگ و اپل گرچه رقیب هایی دیرینه در عرصه موبایل هستند اما همکاری های نزدیکی هم در این زمینه با یکدیگر دارند و به عنوان مثال شرکت کالیفرنیایی سفارش تولید برخی قطعات مهم مورد استفاده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

سامسونگ و اپل گرچه رقیب هایی دیرینه در عرصه موبایل هستند اما همکاری های نزدیکی هم در این زمینه با یکدیگر دارند و به عنوان مثال شرکت کالیفرنیایی سفارش تولید برخی قطعات مهم مورد استفاده در آیفون هایش را به رقیب کره ای خود می دهد.

حالا یک موسسه تحقیقاتی بر آن شده که با جمع زدن کل هزینه مربوط به قطعاتی که سامسونگ برای هر دستگاه آیفون 10 می سازد درآمدهای این کمپانی را تخمین بزند و آنطور که مشخص شده غول تکنولوژی کره ای از هر دستگاه ۱۱۰ دلار به جیب می زند.

سامسونگ از فروش هر دستگاه آیفون ۱۰ مبلغی حدود ۱۱۰ دلار درآمد دارد

مهم ترین قطعه ای که سامسونگ برای آیفون 10 می سازد دست بر قضی گران ترینشان هم به شمار می رود و آن چیزی نیست جز نمایشگر اولد؛ صفحه نمایشی سفارشی سازی شده که مطابق با استانداردهای مد نظر کوپرتینویی ها بهینه سازی شده است.

اما تعامل سامسونگ و اپل در توسعه آیفون به این نقطه ختم نمی شود و اپل برای تامین قطعات دیگری نیز دست به دامان کره ای ها می شود.

طبق گزارشی که موسسه تحقیقاتی Counterpoint Technology در این باره انجام داده است سامسونگ علاوه بر نمایشگر، باتری و خازن نیز برای آیفون پرچمدار تولید می کند.

در این تحلیل خاطرنشان شده است:

درآمد سامسونگ از محل تولید قطعه برای آیفون 10 احتمالا ۴ میلیارد دلار بیشتر از رقمی است که از بابت تامین قطعه برای پرچمدار خودش عاید آن می شود.

اما بنابر دو دلیل نمی توان این مقایسه را منصفانه دانست:

  • اول آنکه این تحقیق صرفا به محاسبه پولی پرداخته که واحد تامین قطعه سامسونگ به دست می آورد نه سودی که سامسونگ موبایل از محل فروش گلکسی اس ۸ کسب می کند.
  • دومین نکته آنکه در این گزارش، میزان فروش پیش بینی شده برای دو اسمارت فون مذکور بررسی گردیده.

Counterpoint پیش بینی کرده که اپل حدود ۱۳۰ میلیون دستگاه آیفون 10 را به فروش برساند که از محل فروش هر دستگاه نیز مبلغ ۱۱۰ دلار تا تابستان ۲۰۱۹ عاید سامسونگ می گردد. از آنسو، طبق پیش بینی های صورت گرفته فروش جهانی گلکسی اس ۸ سامسونگ از مرز ۵۰ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد که از هرکدام نیز ۲۰۲ دلار بابت تامین قطعاتی نظیر نمایشگر و چیپ در ۲۰ ماهه نخست فروش نصیب سامسونگ می گردد.

به بیان دیگر، از آنجا که سامسونگ قطعات بیشتری را برای اسمارت فون های خودش می سازد (در مقایسه با آیفون) از هر فروش پول بیشتری را کسب می کند. اما چون انتظار می رود آیفون 10 هم فروش موفقی داشته باشد کل عایدی سامسونگ از فروش این دستگاه بیشتر از گلکسی اس 8 خواهد بود.

و اگر علاقمند هستید بدانید که کل درآمد سامسونگ از همکاری اش با اپل چقدر است باید بگوییم که طبق پیش بینی بانک CLSA این میزان برابر با یک سوم کل درآمدهای سامسونگ اعلام شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    سامسونگ تا چند سال دیگه میشه بزرگترین شرکت تکنولوژی

  • میلاد
    میلاد | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    دهنش سرویس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی