ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شارژ کامیون های برقی در 5 دقیقه؛ نتیجه سرمایه گذاری دایملر تراک در شرکت StoreDot

بخش مخصوص تولید و طراحی کامیون در کمپانی دایملر اقدام به انجام یک سرمایه‌ گذاری و همکاری استراتژیک با یک شرکت پیشگام در صنعت نانوتکنولوژی به نام StoreDot کرده است. این شرکت ادعا می کند ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

بخش مخصوص تولید و طراحی کامیون در کمپانی دایملر اقدام به انجام یک سرمایه‌ گذاری و همکاری استراتژیک با یک شرکت پیشگام در صنعت نانوتکنولوژی به نام StoreDot کرده است.

این شرکت ادعا می کند که می تواند انرژی خودرو ها را تنها در چند دقیقه از طریق شارژ فوق سریع به آن ها برگرداند.

تولید کننده آلمانی دایملر به تازگی یک سرمایه ۶۰ میلیون دلاری را به سمت شرکت StoreDot هدایت کرده است. این سرمایه به غیر از دایملر از طرف برخی از بانک های چینی و حتی شرکت سامسونگ نیز تامین می شود.

باید توجه داشت که این سرمایه گذاری به علت تمایل همگانی مردم به صرفه جویی در زمان صورت گرفته است.

چرا که به نظر می رسد این روز ها همه تمایل دارند که انرژی لازم برای طی یک مسافت طولانی مثلا 500 کیلومتر را تنها در 5 دقیقه از طریق شارژ فوق سریع تامین کنند.

به گفته دایملر، شرکت StoreDot کانسپتی را توصیف و اثبات کرده است که احتمال عملی شدن آن زیاد بوده و طبق آن شارژ کامل باتری خودرو تنها در پنج دقیقه اتفاق می افتد.

مطابق این کانسپت اگر در درون سلول های این باتری یک سری مواد ارگانیک جدید با مواد نانو ترکیب شوند انرژی آزاد می شود که شارژ کامل خودروها را می تواند تنها در چند دقیثه تامین کند.

این شرکت در حال حاضر مشغول به توسعه و بسط بیشتر باتری های جدید خود است. بنابراین انتظار می رود که این باتری در وسایل نقلیه الکتریکی که در مرحله طراحی و توسعه قرار دارند استفاده شود.

FUSO eCanter

چندی پیش بخش تولید کامیون دایملر عنوان کرد که یک کامیونت تمام‌ الکتریکی با نام Fuso eCanter را به زودی در تعداد۱۵۰ دستگاه راهی بازار های اروپا، آمریکا و ژاپن خواهد کرد.

با توجه به این شرایط بیشترین احتمال در مورد خودرویی که این باتری ها بر روی آن آزمایش خواهد شد نسخه اولیه نسل بعدی Fuso eCanter است.

ما باید توجه داشته باشیم که برای شارژ 5 دقیقه ای باتری 82.8 کیلووات ساعت این خودرو احتیاج به یک ایستگاه شارژ 1 مگاواتی است. البته همه این گفته یک احتمال است و هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

بخش تولید کامیون دایملر در شرکت StoreDot سرمایه گذاری کرده و متعهد به تامین یک دورۀ مالی کامل است. به این ترتیب یک نماینده از طرف دایملر در هیئت مدیره StoreDot مشغول به کار خواهد شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ در تل آویو تاسیس و به عنوان یک پیشگام در صنعت فناوری نانو شروع به کار کرد. StoreDotهمچنین جزء یکی از شرکت های پیشرو در زمینه شارژ الکتریکی شناخته می شود و در حوزه مواد ذخیره شده در باتری ها که برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می گیرند تخصص دارد.

در راستای تکمیل و بهتر نمودن این سرمایه گذاری، هردو شرکت به توافق رسیده اند که در یک اقدام استراتژیک تمرکز خود را به سمت شارژ سریع باتری خودروها معطوف کنند.

تکنولوژی فلش باتری این شرکت می تواند هر وسیله الکتریکی را در عرض چند دقیقه با سرعت زیاد شارژ کند.

علاوه بر صرفه جویی در زمان، این تکنولوژی سبب افزایش کارایی در زمینه تجدید و بازگرداندن نیروی الکتریکی به خودرو های تجاری می شود.

برای درک رابطه این تکنولوژی با افزایش راندمان بد نیست بدانید که به عنوان نمونه استفاده بهتر و هوشمندانه تر از انرژی ترمز در راستای تامین مجدد انرژی برقی خودروها، نیاز به شارژ مجدد در آن ها را کمتر کرده و این موضوع به همراه شارژ سریع چند دقیقه ای سبب محبوبیت و استفاده هرچه بیشتر از وسایل نقلیه الکتریکی می شود.

هر دو این شرکت ها به صورت مشترک بر روی این فناوری کار کرده و تلاش خواهند کرد که آن را بر روی نسل بعدی FUSO eCanter پیاده سازی کنند تا از این طریق یک نمونه واقعی از خودروهای الکتریکی داشته باشند که به تکنولوژی فلش باتری تجهیز اند. البته احتمال می رود که دایملر در آینده پروژه های مشترک دیگری نیز با کمپانی StoreDot داشته باشد.

FUSO eCanter

مارتین داوم عضو هیئت مدیره دایملر که مسئولیت بخش کامیونت ها و اتوبوس های این شرکت را به عهده دارد، می گوید:

الکتریکی کردن کامیون ها و کامیونت ها اولویت بالایی برای شرکت دایملر دارد. به تازگی مراسم رونمایی از  FUSO eCanter در نیویورک صورت گرفته است. عرضه عمومی این اتومبیل که از نخستین سری کامیون های سبک وزن تمام الکتریکی است، نشان دهنده تلاش فراوان ما برای رایج کردن و در دسترس قرار دادن وسایل نقلیه الکتریکی برای استفاده روزمره در بازار است.

شارژ سریع خودروها یک موضوع مهم به خصوص برای برند دایملر تراک محسوب می شود. هم اکنون ما به همراه شرکت StoreDot در حال کار بر روی شارژ سریع خودرو ها هستیم و تلاش می کنیم که این هرچه سریعتر و بهتر تمام کنیم.

دکتر دورون میرستدرف، مؤسس و مدیر عامل شرکت StoreDot نیز می گوید:

همراهی دایملر که یکی از پیشگامان صنعت خودرو است به عنوان یک شریک استراتژیک ارزش قابل توجهی برای StoreDot دارد.

این شراکت فرایند تکمیل، توسعه و معرفی فلش باتری ها به بازار را سرعت می بخشد و سبب می شود که راه حل هایی نوآورانه برای مطابقت و بهینه سازی بیشتر این باتری ها با شروط و الزامات وسایل الکتریکی مربوط به آینده ارائه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    واقعا باید به ماسک و کمپانی تسلا آفرین گفت که باعث انگیزه و رقابت در این زمینه شد

مطالب پیشنهادی