ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اپلیکیشن های پرداخت کرایه تاکسی؛ راه حلی موثر یا چالشی تازه؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که سوار تاکسی شوید و پول خرد همراه نداشته باشید. در این صورت ممکن است تا شما برای پرداخت کرایه و راننده تاکسی نیز برای پرداخت بقیه پول ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که سوار تاکسی شوید و پول خرد همراه نداشته باشید. در این صورت ممکن است تا شما برای پرداخت کرایه و راننده تاکسی نیز برای پرداخت بقیه پول شما با دردسر مواجه شود.

برای حل چنین مشکلی راه حل هایی وجود دارند که می توان به آن ها اندیشید. یکی از این راه حل ها نصب دستگاه کارت خوان در تاکسی ها است که با اینکه چنین طرحی در برخی مناطق اجرا شده است اما همه گیر نشده و فعلا استقبال از آن زیاد نیست.

اما یک راه حل آسان تر و مدرن تر نیز وجود دارد که اخیرا معرفی شده است و آن امکان پرداخت کرایه تاکسی با استفاده از یک اپلیکیشن است. این سرویس دو هفته ای است که راه اندازی شده است و تاکسی هایی که از این سرویس استفاده می کنند دارای یک برچسب مخصوص بر روی شیشه هستند که می توانید تشخیص دهید که در این تاکسی امکان پرداخت آنلاین با استفاده از اپلیکیشن وجود دارد.

با سوار شدن به تاکسی های برخوردار از این سرویس دیگر نگرانی در خصوص همراه داشتن پول خرد ندارید و راننده نیز برای بازگرداندن بقیه پول شما نگرانی ندارد. این سیستم به تازگی راه افتاده است و یک ایده نوپا محسوب می شود اما در صورتی که همه گیر شود در افزایش راحتی سفرهای درون شهری تاثیر مثبتی خواهد داشت.

فعلا ممکن است در این رابطه نام برنامه هایی چون "پرداختم"، "رسید" و "فون پی" را شنیده باشید. برخی از این برنامه ها با استفاده از بلوتوث کار می کنند و تنها نیاز به وارد کردن شماره شبا دارید، برخی نیز با استفاده از اسکن کردن کد QR موجود در تاکسی می‌کنند و سپس مبلغ نشان داده شده را می توان با فشردن یک کلید پرداخت کرد.

جالب است که در اپلیکیشنی مثل رسید حتی گزینه ای برای پرداخت انعام نیز وجود دارد که البته در مورد تاکسی خیلی کاربرد ندارد اما این را نشان می دهد که سازندگان اپلیکیشن کاربردی فراتر از پرداخت کرایه تاکسی را برای آن در نظر گرفته اند و ممکن است که این اپلیکیشن ها در آینده جایگزین دستگاه های POS  شوند و ان ها را در هنگام خرید از رستوران ها و جاهای دیگر نیز مورداستفاده قرار دهیم.

البته سوالاتی نیز در مورد کارکرد آن مطرح است برای مثال اینکه آیا چنین پرداختی کارمزد نیز دارد یا نه به صورت مجانی سرویس دهی می کند؟

البته فعلا که این نرم افزار ها خیلی عمومیت پیدا نکرده اند بابت خدمات خود کارمزدی دریافت نمی کنند اما مشخص نیست که در آینده و با همه گیر شدن آن ها آیا همچنان رایگان باقی خواهند ماند یا خیر؟

مساله دیگری که می تواند مورد توجه باشد این است که آیا مبلغ کرایه به صورت آنی به حساب راننده واریز می شود یا نه؟

این ها سوالاتی است که فعلا باید منتظر بود و دید که سازندگان برنامه ها چه پاسخی برای آن ها خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • mahyar_torabi
    mahyar_torabi | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    باید از سیستم nfc استفاده بکنند که سریع و امن باشه و واسطه ها رو از بین ببره پول مستقیم بره به حساب راننده .موبایل رو راحت میزاری رو دستگاه nfc و خودش بر حسب مسافت یا کرایه مسیری اتوماتیک پول رو کم میکنه تو اروپا دارن این کار رو میکند

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    بهتر بود یه چیزی مثل کارتخوان میدادن به راننده ها
    بخوای همش شماره کارتو وارد کنی
    یا کسی گوشی هوشمند نداشته باشه
    راننده ها عجله دارن نمیتونن صبر کنن تا مسافرا تک به تک با نرم افزار واریز کنن پولو

  • OverLord
    OverLord | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    وقتی تپ سی هست اینا هیچ کاربردی نداره

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    خوبه ،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی