ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اهمیت زمانبندی دقیق قبل از تاسیس یک استارتاپ

همه ما شنیده ایم که شکست مقدمه پیروزی است یا می توان از آن پلی به سمت موفقیت ساخت، با این حال افراد باهوش با استفاده از تجارب دیگران شانس موفقیت خود را افزایش می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

همه ما شنیده ایم که شکست مقدمه پیروزی است یا می توان از آن پلی به سمت موفقیت ساخت، با این حال افراد باهوش با استفاده از تجارب دیگران شانس موفقیت خود را افزایش می دهند.

در این مقاله یکی از کارآفرینان موفق آمریکایی به نام «تیاگو اولسان» تجارب خود در زمینه تاسیس استارتاپ را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.اولسان در 17 سالگی به خاطر ساخت یک راکتور همجوشی هسته ای خانگی به شهرت رسید! امروزه صندوق سرمایه گذاری او به نام « Engage Ventures» از پشتیبانی شرکت هایی مثل elta, UPS, Invesco, AT&T, Home Depot و Intercontinental Exchange برخوردار است.

از نظر اولسان مراحل مختلف پروژه اغلب به زمانی دو برابر آنچه فکر می کنید، نیاز دارند و اگر زمینه کاری شما سخت افزار باشد ممکن است این مراحل سه برابر زمان برآورده شده طول بکشند.او به افرادی که تازه قصد شروع یک کسب و کار را دارند توصیه می کند هنگام زمانبندی مراحل مختلف، زمانی بیش از آنچه به نظر می رسد را به این مراحل اختصاص دهند:

اگر نمی خواهید بعدا در تنگنا قرار بگیرد هنگام تهیه جدول زمانی کمی سخاوت به خرج دهید.

زمانبندی دقیق امکان تمرکز بهتر و صرف انرژی کافی روی مسائل مهمی مثل تشکیل یک تیم قوی را فراهم می کند. او تاکید می کند وظیفه اصلی موسس استارتاپ جذب افراد مستعد است. 

یکی دیگر از مسائل مهم همکاری و شراکت با افرادی است که در این زمینه تجربه کافی دارند. مدیرعامل Engage Ventures معتقد است افرادی که به تنهایی اقدام به تاسیس یک کسب و کار می کنند بیشتر با شکست مواجه می شوند.

مشارکت با افراد یا حداقل یک نفر دیگر شانس موفقیت را بالا برده و در صورت شکست پروژه میزان خسارت ها را کاهش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی