ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین های مداربسته در مسکو به فناوری تشخیص چهره مجهز می شوند

شهر مسکو به 170 هزار دوربین مدار بسته امنیتی مجهز شده که از سال 2012 به این سو، میلیون ها ساعت ویدیو ضبط کرده اند. رسیدگی به این حجم از داده و شناسایی مجرمان با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

شهر مسکو به 170 هزار دوربین مدار بسته امنیتی مجهز شده که از سال 2012 به این سو، میلیون ها ساعت ویدیو ضبط کرده اند. رسیدگی به این حجم از داده و شناسایی مجرمان با سابقه مسلماً کار بسیار دشواری است؛ از همین رو مقامات شهری و نیروهای امنیتی مسکو دست به کار شده و تصمیم دارند از فناوری تشخیص چهره در شبکه دوربین های مداربسته خود استفاده کنند.

مسکو برای این کار از فناوری شرکت روسی «Ntechlab» بهره خواهد برد که طبق نظر سازمان تجارت آمریکا و همچنین دانشگاه واشینگتن، از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

فناوری Ntechlab در نخستین تست خود به مدت دو ماه، 6 مظنون را در دام قانون انداخت

البته شرکت مذکور سال گذشته اپلیکیشن «FindFace» را برای شناسایی چهره افراد در بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه «VKontakte» توسعه داده بود اما اکنون، فناوری Ntechlab برای تطبیق چهره های ثبت شده در دوربین های مداربسته سطح شهر با پایگاه داده اداره پلیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت که طبق گزارش رسمی این اداره، در جریان یک تست دو ماهه موفق شد 6 مظنون را در دام قانون بیاندازد.

لازم به ذکر است که اقدام اخیر مقامات مسکو موجب بروز برخی نگرانی ها در زمینه حریم خصوصی شده چرا که در صورت هک شدن سیستم توسط خلافکاران، اطلاعاتی مانند محل زندگی و مقاصد روزمره بسیاری از شهروندان برملا خواهد شد.

گفتنی است پایتخت روسیه به دلیل افزایش سه برابری هزینه های نگهداری سیستم، فعلاً تنها بخشی از دوربین ها را (در اماکن پر رفت و آمد و حساس) به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی