ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلیغات روسیه در فیسبوک برای انتخاب ترامپ را ده میلیون نفر دیده اند

چندی پیش مطلع شدید که روسیه از پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک برای تأثیر گذاری در انتخابات آمریکا استفاده کرده است. فیسبوک امروز اعلام کرد این تبلیغات به 10 میلیون نفر نشان داده شده که 44 درصد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

چندی پیش مطلع شدید که روسیه از پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک برای تأثیر گذاری در انتخابات آمریکا استفاده کرده است. فیسبوک امروز اعلام کرد این تبلیغات به 10 میلیون نفر نشان داده شده که 44 درصد بازدیدها قبل از انتخابات و 56 درصد نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا صورت گرفته است.

به گفته غول شبکه های اجتماعی در مجموع 3000 مورد تبلیغات از گروهی به نام «آژانس تحقیقات اینترنتی» وابسته به کرملین شناسایی شده. فیسبوک امروز در کنگره متعهد شد حداقل 1000 نفر را برای بازبینی پیام های تبلیغاتی استخدام نماید.

طبق اظهارات فیسبوک یک چهارم این پیام های تبلیغاتی هیچگاه به نمایش در نیامده اند، چون احتمالاً گروه بسیار محدودی را هدف قرار داده بودند.

«الیوت شارژ» مدیر بخش سیاست های این کمپانی می گوید بخش اعظم تبلیغات مورد بحث با هدف ایجاد تفرقه و جدایی بین گروه های مختلف ایدئولوژیکی عرضه شده و مسائل حساسی از جمله مهاجرت، تبعیض نژادی و حق همراه داشتن اسلحه را هدف قرار داده اند.

این اظهارات نشان می دهد پروپاگاندای روسیه به راحتی و با پرداخت مبلغی ناچیز (حدود 100 هزار دلار) توانسته این حجم از اثربخشی در افکار عمومی آمریکا را ایجاد نماید. فیسبوک می گوید تبلیغات مذکور هیچ نشانه ای از اهداف پشت پرده نداشته و مطابق با قوانین پلتفرم عمومی آنها پذیرفته شده.

به هر صورت، فیسبوک تصمیم گرفته تا راهکارهای امنیتی جدید را به کار ببندد تا از سوء استفاده های احتمالی در آینده جلوگیری کند. علاوه بر بازبینی مجدد تبلیغات، اشخاص حقیقی یا حقوقی باید سازمان یا نهاد متبوع خود را نیز اعلام کنند.

گفتنیست حتی قبل از تأیید فیسبوک، شواهد غیر قابل انکاری به دست آمده بود که نشان می داد عوامل وابسته به روسیه در افزایش محبوبیت ترامپ نقش بسزایی داشته اند.

شاید مطالب زیر هم برایتان جالب باشد:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    حتی اگه قبول کنیم روسیه در به قدرت رساندن ترامپ نقش داشته .باید گفت در اخر به نفع روسیه تمام نشد. چون ترامپ برعکس تمام صحبتهای زمان انتخاباتیش که گفته بود باید با روسیه متحد بشیم. خرلافش رو عمل کرد و حتی روسیه رو تحریم هم کرد. چند تا از دیپلماتهای روس رو هم اخراج کرد و کنسولگری روسیه در کالیفرنیا رو هم تعطیل کرد. خلاصه خوب گذاشت تو کاسه پوتین دیکتاتور.100 هزار دلارش هم پرید .تا اون باشه که توهم زرنگی بهش دست نده و با یه بیزنسمن در نیفته

مطالب پیشنهادی