ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایده پردازی چینی ها از کابین خودرهای آینده؛ معرفی یانگ فنگ xim18

شرکت چینی تجهیزات داخلی یانفنگ خودرو که در زمینه قطعات داخلی خودرو فعالیت می کند یکی از تامین کنندگان اصلی کابین خودرو ها و قطعات مربوط به داخل آن محسوب می شود. این شرکت کانسپت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

شرکت چینی تجهیزات داخلی یانفنگ خودرو که در زمینه قطعات داخلی خودرو فعالیت می کند یکی از تامین کنندگان اصلی کابین خودرو ها و قطعات مربوط به داخل آن محسوب می شود.

این شرکت کانسپت جدیدی با نام XiM18 معرفی کرده و در آن تلاش کرده است که کابینی را به تصویر بکشد که یک خودروی بدون راننده به آن احتیاح دارد.

این کابین می تواند بین چهار حالت مختلف بسته به اینکه کدام حالت مطلوب تر است تغییر وضعیت دهد.
هان هندریکس، مدیر اجرایی فناوری های شرکت تجهیزات داخلی خودروی یانفنگ در هنگام معرفی این محصول عنوان کرد که ما برای طراحی و تولید این کانسپت تلاش کرده ایم که اطلاعات خود را در زمینه های مختلف خودرو مثل نحوه ی کنترل و مدیریت کابین، روشنایی و فناوری های درون کابین و سیستم گرمایشی آن و... کامل کنیم و بتوانیم به واسطه این اطلاعات قسمت های گوناگون خودرو را با یکدیگر یکپارچه کرده و کانسپت مجهز تر و با کیفیت تری را ارائه دهیم.

هنگامی که امکانات خودرو در این زمینه ها فعال نباشد، مشتری اتاقکی را مشاهده می کند که هوشمندی و زیبایی در قسمت های مختلف آن مثل کنسول ها، پانل ابزار و درب ها با یکدیگر ترکیب شده است.


یانگ فنگ کانسپت XiM18 را برای اشتراک گذاری بین تمامی وسیله نقلیه طراحی کرده و به این ترتیت بسیاری از افراد با اهداف مختلفی از آن استفاده می کنند.

این کابین می تواند در چهار حالت مخصوص رانندگی (Drive)، مخصوص خانواده (Family)، مخصوص جلسه (Meeting) و مخصوص استراحت (Lounge) بسته به نیاز افراد تغییر وضعیت دهد.

این شرکت در طراحی کابین از رنگ های مختلفی استفاده کرده و در درون آن صندلی های چرمی به رنگ های آبی روشن و خاکستری کم رنگ به چشم می خورد.

تریم مشکی پیانو به همراه برجستگی های مسی رنگ نیز زیبایی های ظاهری این کانسپت را دو چندان کرده است.


صرف نظر از طراحی و زیبایی های داخلی این کانسپت، افراد در درون XiM18 به ویژگی های پیشرفته بسیاری دسترسی دارند.

به عنوان مثال، برای مثال دریچه‌ های هوای سیستم HVAC به حرکات سرنشینان خودرو متمرکز و وابسته بوده و با تغییر حالت افراد؛ تغییر وضعیت می‌دهند.

در این کانسپت به منظور افزایش امنیت مسافران درب ها با اسکن اثر انگشت فعال شده و باز و بسته می شوند.

کنسول های زمینی نیز می توانند بنا به نیاز های مختلف مسافران در درون کابین حرکت کنند.

حالت های چهارگانه این کانسپت وسیله نقلیه را به وضعیت متفاوتی تبدیل می کند. در حالت Drive تمام صندلی‌ ها رو به جلو بوده و کابین خودرو به صورت سنتی تغییر وضعیت می دهد.

در حالت Family صندلی‌های جلویی برگشته و تمامی صندلی ها روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. برای حالت Meeting یک میز در نظر گرفته شده که می تواند به همراه تغییر زاویه ای 180 درجه ای صندلی های جلو در مقابل مسافران قرار بگیرد.

در نهایت در حالت Lounge، کنسول جلو و عقب به منظور دریافت یک صفحه نمایش واحد با یکدیگر ترکیب می شوند.


در انتها لازم به ذکر است که به احتمال زیاد کانسپت XiM18 راهی خط تولید نمی شود و نباید انتظار داشت که آن را در خیابان‌ها ببینیم.

اما استفاده از برخی از تکنولوژی‌ های پیشرفته آن در بسیاری از خودرو ها موجود محتمل بوده و مشاهده از برخی فناوری‌ های آن در خودرو های آینده نیز دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی