ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ Storage Analyzer؛ آنالیزور قدرتمند حافظه داخلی و SD برای اندروید

چند بار شده که از دیدن پیام کمبود فضای حافظه و کندی سیستم عامل گلایه مند شده اید؟ احتمالا بارها و بارها. معمولا متهم ردیف اول عوامل کمبود حافظه فایل هایی هستند که از طریق ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

چند بار شده که از دیدن پیام کمبود فضای حافظه و کندی سیستم عامل گلایه مند شده اید؟ احتمالا بارها و بارها. معمولا متهم ردیف اول عوامل کمبود حافظه فایل هایی هستند که از طریق پیام رسان هایی مثل تلگرام ذخیره می شوند. در درجات بعدی هم ممکن است اپلیکیشن ها و ویدیوهای حجیم و تصاویر گالری را داشته باشید.

اپلیکیشن Storage Analyzer در اندروید می تواند حافظه داخلی و SD موبایل و تبلت شما را به طور کامل آنالیز کند تا بدانید که دقیقا کدام فایل ها مقصر پر شدن فضای حافظه تان هستند. به لطف این اپ فایل های حجیم و درصدی از حافظه که اشغال کرده اند را به شکل اینفوگرافیک و روی نمودار مشاهده خواهید کرد تا برای پاکسازی آن ها بهتر تصمیم گیری کنید.

Storage Analyzer پس از نصب حافظه داخلی و SD موبایل تان را اسکن می کند. این اپ حتی از اسکن درایوهای خارجی (مثلا USB) که به موبایل وصل شده هم بر می آید، هر چند که آنالیز فضا تنها وظیفه آن نیست.

این اپ کاربردی به جز آنالیز و دسته بندی عوامل پر کننده حافظه وظیفه دیگری هم دارد، و آن هم چیزی نیست جز کمک کردن شما برای خالی کردن حافظه. هر بار که درایوی را با Storage Analyzer اسکن می کنید، امکان پاکسازی مستقیم فایل ها را هم دارید.

اپلیکیشن از چند طریق مختلف به شما اجازه می دهد که فایل های حجیم را پیدا کنید. آسان ترین و دم دستی ترین روش این است که فایل ها را از روی نمودارهای اینفوگرافیک انتخاب کنید. اما اگر برای پاکسازی فایل ها به دقت بیشتری نیاز داشتید، احتمالا گزینه Biggest Files در منوی کشویی اپ بتواند چاره کارتان باشد.

با مراجعه به این بخش، می توانید 10 فایلی که در حافظه های داخلی و SD بیشترین فضا را به خود اختصاص داده اند را بیابید. البته اگر تعداد فایل های حجیم تان بیشتر از این هاست، دو گزینه دیگر در این بخش حضور دارند که 50 و 100 فایل سنگین را بسته به حجم برایتان به نمایش می گذارند تا در مورد ماندن یا نماندن آن ها تصمیم بگیرید.

نکته بسیار خوب این که Storage Analyzer حتی فایل های کش (مثل کشی که از تصاویر بندانگشتی ساخته می شود) را هم اسکن می کند. گاهی اوقات این فایل های کش به قدری حجیم هستند که چندین گیگابایت فضا را به اشغال خودشان در می آورند، بنابراین شاید حذف آن ها تصمیم چندان بدی نباشد.

البته عده ای عقیده دارند که حذف فایل های کش می تواند دیوایس را برای ساخت مجدد آن ها به زحمت انداخته و افزایش مصرف باتری و کندی سیستم عامل را به همراه داشته باشد، بنابراین قبل از پاکسازی آن ها به این نکته هم توجه داشته باشید.

کاری که Storage Analyzer انجام می دهد خیلی با تنظیمات Storage اندروید متفاوت نیست. اما وجه تمایز آن اینجاست که هم فایل ها را به خوبی طبقه بندی می کند (بر اساس نوع فایل، حجم و تاریخ کپی شدن در حافظه) و هم با نمایش آن ها به شکل اینفوگرافیک تصمیم گیری برای نگه داشتن یا نداشتن آن ها را برای کاربر راحت تر می کند.

مزیت دیگر این اپلیکیشن هم ویجت ها هستند. Storage Analyzer چندین ویجت برای چک کردن حافظه در اختیارتان می گذارد تا آن ها را در صفحه خانگی اندروید بگذارید و همیشه مراقب فضای باقی مانده در حافظه داخلی و SD دستگاه باشید.

و بهترین نکته این که Storage Analyzer کاملا رایگان است، هر چند که باید با تبلیغاتی که در گوشه و کنارش ظاهر می شوند کنار بیایید. در مجموع اگر به چیزی فراتر از تنظیمات اندروید برای مدیریت حافظه احتیاج دارید، احتمالا Storage Analyzer تنها اپلیکیشنی خواهد بود که می تواند رضایت کامل تان را به دست بیاورد.

دانلود از گوگل پلی 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی