ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش قیمت موبایل های بدون حاشیه خواهیم بود

آینده به تلفن های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه تعلق دارد، روندی که در ابتدا با عرضه نسخه های موسوم به اج از محصولات سامسونگ آغاز شد، با عرضه شیائومی می میکس ادامه یافت، با ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

آینده به تلفن های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه تعلق دارد، روندی که در ابتدا با عرضه نسخه های موسوم به اج از محصولات سامسونگ آغاز شد، با عرضه شیائومی می میکس ادامه یافت، با گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) و نوت ۸ (بررسی دیجیاتو) به اوج رسید و حالا با آیفون ۱۰ رقابت سر این موضوع به سرزمین اپل هم گسترش یافته است.

اما مشکل اینجاست که تولید نمایشگرهای بدون حاشیه دشوار است و احتمال می رود افزایش تقاضا برای آنها در بازار، به بالا رفتن قیمت منجر شود. حتی همین امروز هم پنل نمایشگر بدون حاشیه به اندازه کافی تولید نمی شود و انتظار نمی رود در سال ۲۰۱۸ هم در شرایط تغییری ایجاد گردد.

از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم که هر تلفن هوشمند طراحی خاص خودش را دارد، در نتیجه امکان تولید انبوه پنل های بدون حاشیه و پایین آوردن قیمت وجود ندارد. هر تولید کننده بر اساس ویژگی های محصول خود صفحه نمایش های بدون حاشیه را در تعداد محدود سفارش می دهد و این موضوع به هزینه بالاتری نسبت به پنل های عادی منجر می شود.

در نهایت باید به نسبت تصویر ۱۸ به ۹ اشاره کنیم که اخیراً در بازار موبایل فراگیر شده و برای تولید آن نسبت به پنل های ۱۶ به ۹ تا ۲۰ درصد مواد اولیه بیشتری مصرف می شود. بر همین اساس پیشبینی می شود افزایش قیمت پنل های بدون حاشیه در ۶ ماه دوم سال ۲۰۱۷ با نرخ بالاتر از ۱۰ درصد رقم خورده و این روند در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 123456
    123456 | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    @agg
    اگه گوشیت خراب بشه یا بشکنه یا بدزدن مجبوری آیفون 10 بخری دیگه خیالت راحت نیست... زندگی همینه

  • aggressive
    aggressive | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    من كه آيفون ٧ خريدم و تا ٥ سال حداقل خيالم راحته ، و گوشي عوض نخواهم كرد.
    نسبت به آيفون ١٠ كه طرح مزخرفي داره خيلي بهتره و طرحش اپلي تر و با اصالت ترم هست.

مطالب پیشنهادی