ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت ۸، بهترین دوربین برای تصویربرداری و زوم به عقیده DxOMark

آزمایشگاه «DxOMark» چندی پیش برای اولین بار، دوربین یک آیفون را به عنوان بهترین دوربین موبایل معرفی کرد و به این ترتیب بود که آیفون ۸ پلاس، با کسب امتیاز ۹۴ از این آزمایشگاه در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

آزمایشگاه «DxOMark» چندی پیش برای اولین بار، دوربین یک آیفون را به عنوان بهترین دوربین موبایل معرفی کرد و به این ترتیب بود که آیفون ۸ پلاس، با کسب امتیاز ۹۴ از این آزمایشگاه در صدر جدول ایستاد. اما امروز همین آزمایشگاه خبر می‌دهد که موبایل اپل، رقیبی قدر به نام گلکسی نوت ۸ دارد و محصول سامسونگ توانسته است شانه‌به‌شانه آیفون ۸ پلاس، امتیاز ۹۴ را به خود اختصاص دهد.

موبایل‌های اپل و سامسونگ امتیازهای مختلفی از هر بخش دریافت کرده‌اند اما مجموع امتیازها باعث شده تا در کنار هم و در یک سطح قرار بگیرند. با این حال، لازم به ذکر است که گلکسی نوت ۸، اولین موبایلی است که در آزمایش تصویربرداری، امتیاز کامل، یعنی ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است.

تصویر سمت راست متعلق به آیفون ۸ پلاس است و تصویر سمت چپ با نوت ۸ گرفته شده. تصویر هر دو موبایل با زوم x8 گرفته شده است.

DxOMark علت اختصاص امتیاز ۱۰۰ به تصویربرداری در دوربین گلکسی نوت ۸ را زوم فوق‌العاده تا 4x، سطح نویز بسیار پایین در محیط‌های کم‌نور، فوکوس خودکار سریع و دقیق، ثبت جزییات در محیط‌های پرنور بیرونی و داخلی، در کنار ثبت رنگ‌ها به شکلی شفاف و روشن ذکر کرده است.

تصویر سمت راست متعلق به گوگل پیکسل است و تصویر سمت چپ با نوت ۸ گرفته شده است. می توان دید که در تصویر ثبت شده توسط پیکسل، جزییات بیشتری روی آب دیده می‌شود.

آزمایشگاه DxOMark البته عملکرد نه چندان عالی ثبت تصاویر بوکه و همچنین رنج دینامیکی محدود شده و کاهش ثبت جزییات در برخی از محیط‌های پرنور را از مشکلات دوربین گلکسی نوت ۸ می‌داند.

در بخش فیلم‌برداری، DxOMark خبر می‌دهد که گلکسی نوت ۸ می‌تواند بالانس سفید مناسب را به تصویر بکشد و رنگ‌ها را به خوبی رندر کند. ثبات و سرعت فوکوس خودکار، در کنار کاهش نویز در محیط‌های کم نور و پرنور نیز از دیگر قسمت‌هایی است که دوربین گلکسی نوت ۸ به خوبی از پس آنها برآمده است.

بخش منفی فیلم‌برداری، به عدم وجود قابلیت پایش سوژه توسط فوکوس خودکار مربوط می‌شود. همچنین وقتی موبایل را در دست نگه داشته اید و فیلم‌برداری می‌کنید، تکان های طبیعی و اندک دست در فیلم نهایی قابل مشاهده هستند.

به نظر می‌رسد که ماژول دوربین دوگانه‌ای که امسال سامسونگ به گلکسی نوت افزوده، در کسب این امتیاز بالا و همچنین ثبت تصاویر و فیلم‌های بدون نویز در محیط‌های کم نور تاثیر زیادی داشته، به شکلی که این موبایل در حال حاضر در کنار آیفون ۸ پلاس، بهترین دوربین را در بین تلفن‌های همراه دارد.

البته نباید فراموش کرد که امروز، گوگل در مراسمی «پیکسل ۲» را معرفی خواهد کرد و بعید نیست که این موبایل، یک‌باره محصولات سامسونگ و اپل را در تست DxOMark جا بگذارد. اگر به خاطر داشته باشید، سال پیش دقیقاً همین اتفاق رخ داد و گوگل در مراسم معرفی پیکسل‌ها، خبر داد که آزمایشگاه DxOMark بالاترین امتیاز آن زمان یعنی ۸۹ را به موبایل‌هایش اعطا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • captain
    captain | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    کاملا میشه فهمید دوربین دوگانه از هر برندی که باشه بیشتر جنبه تبلیغاتی رو داشته

  • mehran001
    mehran001 | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    بنظرم کلیه دوربین های ایفون یکم غیر طبیعی سفید میکنه

    به وبلاگ ما هم سر بزنید
    http://wikimeg.blog.ir/

  • Amin Shayegan
    Amin Shayegan | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    نظر میدن که نمرات اشتباه هست. اگه الان اینجا اپل یا الجی اول میشد همه راضی بودن. جنس خوب بدخواه زیاد داره

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    تست xz1 بیاد فک کنم نمره 80 بده اما مقایسه هایی که من دیدم همه رو نابود کرد داستان چیه به سونی اینقدر بد میده

    • 401914125
      401914125 | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

      راست میگه
      ? ? ? ?

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    زومش عالیع دست خوش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی