ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

10 راه ساده و قطعی برای رهایی از استرس

زندگی پر مشغله امروزی باعث شده اکثر افراد از کارکنان سطح پایین تا مدیران رده بالای شرکت ها با حجم کاری بالا و زمان ناکافی مواجه بوده و به همین خاطر با استرس زیادی دست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

زندگی پر مشغله امروزی باعث شده اکثر افراد از کارکنان سطح پایین تا مدیران رده بالای شرکت ها با حجم کاری بالا و زمان ناکافی مواجه بوده و به همین خاطر با استرس زیادی دست و پنجه نرم کنند. در این مقاله 10 راه ساده برای کاهش استرس ارائه شده است.

1. عوامل استرس زا را شناسایی کنید

در طول یک یا دو هفته فهرستی از عواملی استرس زا و نحوه واکنش به آن ها تهیه کرده و در آن احساس و تفکراتی را که نسبت به افراد و موقعیت های مختلف دارید، ذکر کنید. با آگاهی از منابع اضطراب می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

2. تمرکز خود را افزایش دهید

تمرین مدیتیشن و تنفس عمیق، آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این تمرین را با نشستن و تمرکز روی تنفس به مدت دو دقیقه آغاز کنید. مدیتیشن به شما اجازه می دهد به صورت هدفمند روی یک موضوع یا فعالیت خاص تمرکز کرده و به آرامش ذهنی و جسمی برسید. 3. زندگی شخصی و کاری را از هم جدا کنید

امروزه به نظر می رسد ما باید 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس کارفرما و مدیران باشیم اما با تعیین مرزهایی بین زندگی شخصی و کاری مثل عدم بررسی ایمیل های کاری در منزل، تا حد زیادی استرس را از خود دور خواهیم کرد.

4. از گذشته دست بردارید

اجازه ندهید مسائل مربوط به گذشته کماکان ذهن شما را درگیر خود سازند. بخش بزرگی از مدیریت استرس به کنار گذاشتن مسائل خارج از کنترل و قدیمی مربوط می شود. جلوگیری از اتفاقاتی که قبلا رخ داده اند غیر ممکن است اما با تغییر نگرش می توانیم مانع از تاثیرگذاری آنها بر حال و آینده شویم.

5. ورزش کنید

ورزش و فعالیت جسمی یکی از بهترین راه های کاهش استرس است. انجام ورزش های هوازی از قبیل کوهنوردی و دوچرخه سواری با افزایش روحیه و تولید آندروفین موجب ایجاد نشاط در شما می شوند.6. نه گفتن را یاد بگیرید

هیچکس نمی تواند همه را از خود راضی نگه دارید مگر اینکه زندگی خود را قربانی کند. هرچه بیشتر به مسائل بی اهمیت نه بگویید زمان بیشتری برای پرداختن به کارهای مهم تر به دست خواهید آورد.

7. لبخند بزنید

مطالعات نشان داده اند که لبخند زدن در کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد.

8. روی نکات مثبت تمرکز کنید

تفکر مثبت به معنی منتظر اتفاقات خوب بودن نیست بلکه به معنی پذیرش واقعیت و تلاش برای بهره برداری از آن به بهترین شکل است. مثبت اندیشی با دور کردن تفکرات منفی باعث کاهش استرس می شود.

9. سعی کنید مسائل را شخصی نکنید

رفتار و سخنان دیگران بازتابی از مسائل و مشکلات آنها بوده و ربطی به شخصیت شما ندارد. شخصی سازی مسائل علاوه بر تخریب روحیه باعث بدینی شما نسبت به دیگران می شود.

10. استراحت کنید

همه افراد برای جلوگیری از اضطراب و فرسودگی به استراحت نیاز دارند. زمان استراحت را باید بر اساس نیازها و اولویت های خودتان بگونه ای تعیین کنید که باعث تجدید قوای ذهنی و جسمی و افزایش آمادگی در هفته کاری پیش رو شود.

INC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی