ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا و لاکهید مارتین نخستین ایستگاه فضایی مستقر در مریخ را می سازند

رقابت برای سفر به مریخ این روزها پررنگ تر از هر زمان دیگری شده و در تازه ترین اتفاق، کمپانی لاکهید مارتین با سازمان فضایی آمریکا، ناسا، اعلام همکاری کرده است. این دو نهاد در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

رقابت برای سفر به مریخ این روزها پررنگ تر از هر زمان دیگری شده و در تازه ترین اتفاق، کمپانی لاکهید مارتین با سازمان فضایی آمریکا، ناسا، اعلام همکاری کرده است.

این دو نهاد در نظر دارند با همراهی هم کمپی در مریخ بنا کنند که در واقع اولین ایستگاه فضایی مستقر در سیاره سرخ نیز لقب خواهد گرفت.

به همین منظور قرار است که تیمی متشکل از شش نفر تا سال ۲۰۲۸ میلادی در مدار مریخ قرار بگیرند و مقر یاد شده را هم تا اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی برای نخستین گروه از انسان ها آماده سازی نمایند. اما این تیم شش نفری بعد از آنکه در مدار مریخ مستقر شدند کنترل ربات های حاضر در این سیاره را به دست می گیرند و حتی در برهه هایی برای انجام اکتشافات عازم دو قمر آن می شوند.

در نهایت نیز آن ایستگاه به بهشتی برای ماموریت های بعدی بدل می گردد؛ یعنی فضانوردان با استفاده از فرودگری که در پایگاه مستقر خواهد بود مرتبا به سطح مریخ حرکت و از آن باز می گردند. این قبیل ماموریت ها هم در بازه های زمانی حداکثر دو هفته ای اتفاق خواهند افتاد و هر زمان که نیاز بود خاتمه می یابند.

فرایند ساخت این ایستگاه از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز می گردد

ناسا و لاکهید مارتین در نظر دارند ساخت این پایگاه را از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز نمایند. برای این منظور راکت SLS قطعات مورد نیاز برای ساخت این پایگاه را به مدار زمین می فرستند و در آنجا این قطعات اسمبل می شوند.

اما پرسش مهم در این باره این است که آیا لاکهید مارتین و ناسا می توانند اسپیس اکس را در رقابت سفر به مریخ پشت سر بگذارند؟

همانطور که می دانید شرکت تحت سرپرستی اسپیس اکس اخیرا خبر داده که تا سال ۲۰۲۴ میلادی انسان را به مریخ انتقال می دهد که این مهلت چهارسال از بازه اعلام شده توسط ناسا و لاکهید مارتین کمتر است. از طرفی برنامه های اعلام شده از سوی اسپیس اکس به مراتب جاه طلبانه تر به نظر می آیند اما در نهایت این زمان است که همه چیز را ثابت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • npp
    npp | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    برنامه SpaceX خیلی خیلی بلند پروازانه است. ولی با تمام وجود دوست دارم موفق بشن. ناسا و بقیه تشکیلات فضایی دنیا سال‌ها توی بن بست گیر کرده بودن. ایلان ماسک تونسته امید رو به همه علاقمندان پیشرفت‌های فضایی برگردونه .

  • آریا
    آریا | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    فکر کنم اسپیس اکس زودتر موفق بشه. ناسا که همش ماموریتهاش به تعویق می افته

مطالب پیشنهادی