ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه آزمایشی مرورگر اج مایکروسافت برای iOS منتشر شد؛ نسخه اندروید به زودی

شایعه ای که دیروز مبنی بر انتشار مرورگر اج مایکروسافت برای iOS و اندروید مطرح شد، زودتر از چیزی که تصورش را می کردیم حالت رسمی به خود گرفت. مایکروسافت در اقدامی غافلگیرانه نسخه آزمایشی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

شایعه ای که دیروز مبنی بر انتشار مرورگر اج مایکروسافت برای iOS و اندروید مطرح شد، زودتر از چیزی که تصورش را می کردیم حالت رسمی به خود گرفت. مایکروسافت در اقدامی غافلگیرانه نسخه آزمایشی مرورگر اج را در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار داده، و نسخه اندروید آن را هم به زودی منتشر می کند.

از جمله قابلیت های مهم مرورگر موبایل اج می توان به "Continue on PC" اشاره کرد؛ قابلیتی که به تازگی برای مایکروسافت لانچر (که قبلا آن را با اسم Arrow Launcher می شناختیم) هم ارائه شده و به کاربر اجازه می دهد که صفحات در حال مرور روی مرورگر موبایل را به مرورگر دسکتاپ ارسال کرده و کار را از آن جا ادامه بدهند.

مایکروسافت اهمیت بسیار زیادی برای این ویژگی قائل بوده، به همین خاطر دکمه مخصوصی برای آن در کنار دکمه های بازگشت و فوروارد و رفرش قرار داده است. اما از دیگر قابلیت های مرورگر موبایل اج که از دسکتاپ به آن منتقل شده اند می توان به Reading View (برای مطالعه آسان) و Hub View برای دسترسی به تمام بوکمارک ها و فهرست های مطالعه و تاریخچه مرورگر و دانلودها اشاره نمود.

این روزها یکی از قابلیت های ضروری هر مرورگر باید امکان همگام سازی اطلاعات کاربران میان دستگاه های مختلف باشد. خوشبختانه مرورگر اج در موبایل هم از این امکان برخوردار است، هر چند که کاربران فعلا به همگام سازی وبسایت های مورد علاقه و فهرست های مطالعه محدود هستند. مایکروسافت اعلام کرده که در آینده نزدیک امکان همگام سازی رمزهای عبور و محصولات خریداری شده از مایکروسافت استور را هم به قابلیت های اج اضافه خواهد کرد.

اگر به دانلود و تست این مرورگر علاقه مند هستید، باید این مراحل را برای دریافت آن دنبال کنید: اولا باید جزو اعضای اینسایدر ویندوز بوده و ضمنا ساکن ایالات متحده آمریکا باشید. نکته دیگر این که برای دریافت نسخه آزمایشی در iOS لازم است که تلفن هوشمندتان را طی یک فرآیند پیچیده و وقت گیر به رایانه متصل کرده و از حساب کاربری مایکروسافت تان برای دریافت فایل نصبی اپ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نسخه های iOS و اندروید اج تجربه خالصی از این مرورگر را به شما ارائه نمی کنند، چرا که نسخه iOS اجبارا از موتور رندرینگ WebKit اپل استفاده کرده و نسخه اندروید هم Chromium را مبنای کار خود قرار داده است. به عبارت دیگر نسخه های iOS و اندروید اج در واقع پوسته جدیدی هستند که بر روی مرورگرهای پیش فرض این دو سیستم عامل کشیده شده اند.

با این اوصاف نباید انتظار افزایش سرعت مرورگر یا پیشرفت های خیلی محسوسی را داشته باشید. با این وجود مایکروسافت وعده داده که نسخه های iOS و اندروید اج می توانند تجربه کاملا متفاوتی از نسخه ویندوز آن را به کاربران ارائه دهند. غول ردموندی با ارائه این مرورگر برای پلتفرم های رقیب، نه تنها در سیاست گسترش محصولاتش در سایر پلتفرم ها گام بزرگی برداشته بلکه اکوسیستم محصولات مایکروسافت را نسبت به قبل یکپارچه تر کرده است.

برای ثبت نام در برنامه تست بتا و دریافت نسخه iOS مرورگر اج می توانید همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza
    Reza | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    کاش از موتور خودش استفاده میکرد?

مطالب پیشنهادی