ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سالمرگ استیو جابز
تکنولوژی

تیم کوک و بزرگداشت یاد استیو جابز در ششمین سالروز درگذشت او

روز ۵ اکتبر ۲۰۱۱ فردی دار فانی را وداع گفت که نه فقط عاشقان تکنولوژی، بلکه بسیاری از انسان های دنیا را غمگین ساخت. در این روز بود که بعد از مبارزه ای طولانی، استیو ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

روز ۵ اکتبر ۲۰۱۱ فردی دار فانی را وداع گفت که نه فقط عاشقان تکنولوژی، بلکه بسیاری از انسان های دنیا را غمگین ساخت. در این روز بود که بعد از مبارزه ای طولانی، استیو جابز موسس و مدیرعامل اپل تسلیم سرطان شد. حال در ششمین سالمرگ او تیم کوک جانشینش در اپل یاد او را با توییتی گرامی داشته است.

کوک در توییت خود که در ذیل تصویر آن را مشاهده می کنید آورده: «امروز به یاد استیو هستم. او هنوز با ماست و هنوز الهام بخش ماست. او می گفت: چیزی خارق العاده بساز و آن را عرضه کن.»

استیو جابز باور زیادی به مدیر عملیات های اجرایی کمپانی خود، یعنی کوک داشت و خودش پیش از مرگ او را به عنوان جانشینش به هیئت مدیره معرفی نمود.

عده ای از کارشناسان تیم کوک را در این شش سال یک مدیر موفق و جانشینی شایسته برای استیو بزرگ ارزیابی می کنند. شاهد ادعای این گروه نیز موفقیت های مالی بزرگ و چشمگیر اپل در سال های گذشته و رشد درآمدها و ثروتش طی این ۶ سال است.

اما در این میان عده ای دیگر هستند که چندان با این دیدگاه موافق نیستند. از نظر آنها هدف استیو فقط فروش بیشتر و پر کردن حساب های بانکی نبود. او می خواست اپل نماد خلاقیت باشد و در زمان او حقیقتاً چنین بود. اما این روزها عنصر مذکور تا حدود زیادی رنگ باخته است.

هر سال و با رونمایی از آیفون جدید بسیاری این سوال را از خود می پرسند که اگر جابز زنده بود آیا این کار را تایید می کرد؟ آیا استیو با آیفون پلاس با نمایشگر بزرگ موافق بود؟ آیا او اجازه می داد دوربین آیفون ها از بدنه بیرون زده باشد؟ به نظر می آید این سوالات بی پاسخ هرگز تمام نشوند.

از لحاظ تجاری اما کسی نمی تواند خرده ای به تیم کوک وارد سازد. او یک تاجر تمام عیار است و اپل در دوران مدیریتش به معنای واقعی خوب فروخته است. علاوه بر این ها، چند محصول تازه همچون اپل واچ، ایرپادها و (به زودی) هوم پاد در دوران مدیریت او به سبد محصولات کمپانی افزوده شدند که از قضا آنها نیز در حد و اندازه خود موفق ظاهر شده اند.

با همه این ها هنوز سوال اساسی باقیست. آیا اگر استیو جابز زنده بود وضع فعلی اپل را حرکت در مسیر درست می دانست یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    ed.salvatore
    حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی