ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو از لپ تاپ سالگرد 25 سالگی ThinkPad رونمایی کرد

نخستین ThinkPad کمپانی IBM دقیقاً 25 سال پیش در چنین روزی عرضه شد و طراحی کلاسیکی بهره می برد که حتی امروز هم در قالبی مدرن به چشم می خورد. لنوو، شرکتی که تجارت ThinkPad ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

نخستین ThinkPad کمپانی IBM دقیقاً 25 سال پیش در چنین روزی عرضه شد و طراحی کلاسیکی بهره می برد که حتی امروز هم در قالبی مدرن به چشم می خورد. لنوو، شرکتی که تجارت ThinkPad را از IBM خرید، اخیراً با معرفی نسخه ای ویژه از تینک پد، سالگرد 25 سالگی این خانواده از لپ تاپ ها را جشن گرفته است.

نخستین تینک پد توسط ریچارد سپر طراحی و در ژاپن مهندسی شد. این لپ تاپ در طراحی از ظرف های غذای سنتی ژاپنی یا Bento Box الهام گرفته بود و حالا لنوو برخی از این عناصر کلاسیک را مجدداً به کار گرفته و با سخت افزار مدرن مدل T470 ادغام کرده است. طراحی کلی دستگاه اصطلاحاً بسیار رترو بوده و از پوشش پلاستیکی، یک ترک پوینت، کیبورد تینک پد با دکمه اینتر آبی ThinkVantage و لوگوی تینک پد در آن استفاده شده است.

از منظر مشخصات داخلی، لنوو از نسل هفتم پردازنده های Core i7 استفاده کرده و می توانید منتظر مشخصات دیگری مانند 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و چیپ گرافیکی Nvidia GeForce 940MX باشید. لپ تاپ مورد اشاره همچنین تمام پورت هایی که از چنین محصولی در سال 2017 انتظار دارید را در خود جای داده است: پورت USB-C، سه پورت معمولی USB، یک SD کارت خوان، پورت HDMI و اتصال اترنت. ضمناً با اسکنر اثر انگشت دستگاه می توانید از طریق ویندوز Hello در ویندوز 10 لاگین کنید.

البته تمام این مشخصات، هزینه ای بالا روی دستتان خواهد گذاشت و مدل رترو تینک پد T470 با قیمت پایه 1899 دلار فروخته می شود. ضمناً لنوو تعداد محدودی از این لپ تاپ را تولید خواهد کرد اما امید است این تعداد، به اندازه ای کافی باشد که تمام طرفداران وفادار ThinkPad قادر به خریدش باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed Asadi
    Hamed Asadi | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    شش ساله قصد خرید یه ثینک پد رو دارم اما نامرد نه توی قیمت مناسبی نه ظاهر خوبی پیدا میشه، اعصاب نمیزاره آخه چرا تو با من مشییل داری!!!!

مطالب پیشنهادی