ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ستاد کارکنان کاخ سفید برای ماه ها از موبایلی هک شده استفاده می کرده است

برای ماه های متوالی، مدیر ستاد کارکنان کاخ سفید، جان کِلی مشغول استفاده از موبایلی بوده که هکرها به آن دسترسی داشته اند. این رخنه امنیتی زمانی کشف شد که کلی در تابستان اخیر، گلیچ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

برای ماه های متوالی، مدیر ستاد کارکنان کاخ سفید، جان کِلی مشغول استفاده از موبایلی بوده که هکرها به آن دسترسی داشته اند. این رخنه امنیتی زمانی کشف شد که کلی در تابستان اخیر، گلیچ هایی در عملکرد را به پشتیبانی فنی کاخ سفید اطلاع داد. هنوز مشخص نیست که این هک چه زمانی آغاز شده است، با این همه، گلیچ ها برای ماه ها نمایان بوده اند.

نکته مهم اینست که موبایلِ در معرض خطر قرار گفته، دیوایس شخصی کلی بوده است و یکی از موبایل های امنی نبوده که معمولاً از طرف دولت در اختیار کارکنان قرار می گیرد. کاخ سفید در بیانیه ای به خبرگزاری Politico گفته است که کلی پس از پیوستن به دولت ترامپ، به ندرت از این دستگاه استفاده کرده است؛ با این همه احتمال دارد که همین استفاده هر از چندگاهی، اطلاعاتی حساس درباره دولت را در اختیار حمله کنندگان قرار داده باشد.

این موضوع یکبار دیگر نشان می دهد که مقامات رده بالای دولتی تا چه حد هنگام استفاده از دیوایس های معمولی مصرف کنندگان در معرض خطر هستند؛ مشکلی که پیشتر و در ابتدای تشکیل دولت جدید ایالات متحده نیز گریبان گیر ترامپ شده بود.

برای چند هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف، دونالد ترامپ مشغول ارسال توییت از یک موبایل گلکسی اس 3 بود؛ دستگاهی که برای بیش از یک سال، به روزرسانی نرم افزاری تازه ای دریافت نکرده بود. مشخص نیست که این موبایل هیچوقت به خطر افتاد یا خیر، اما قطعاً می توانست هدفی ترغیب کننده برای سازمان های امنیتی خارجی باشد. متا دیتای توییتر نشان می دهد که ترامپ برای ارسال توییت های جدیدترش، از استفاده از این موبایل دست کشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    چه ربطی داره آدم با اونی که راحته کار می کنه

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    ترامپ با این همه ثروت با گلگسی اس ۳ قدیمی

    • ali karami
      ali karami | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

      سیاسته

مطالب پیشنهادی