ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ۱۰ مورد از عجیب ترین موبایل های تولید شده تا امروز آشنا شوید

در حال حاضر اکثر تلفن های هوشمند بازار ظاهری شبیه به هم پیدا کرده اند و تنها در جزئیات طراحی با یکدیگر تفاوت دارند؛ این در حالی است که در گذشته هر از گاهی یک ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در حال حاضر اکثر تلفن های هوشمند بازار ظاهری شبیه به هم پیدا کرده اند و تنها در جزئیات طراحی با یکدیگر تفاوت دارند؛ این در حالی است که در گذشته هر از گاهی یک دستگاه موبایل با طراحی متفاوت وارد بازار می شد که البته بیشتر مواقع نیز با عدم استقبال مشتریان از بازار حذف می شد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر نیز شاهد بعضی طراحی های متفاوت در دنیای تلفن های همراه بوده ایم که در ادامه به 10 مورد از موارد عجیب که شامل مدل های اخیر هم می شوند، اشاره خواهیم کرد:

1- Nokia N-Gage

موبایل N-Gage که با تأکید بر انجام بازی و با الگوبرداری از کنسول های دستی طراحی شده بود، پس از عدم موفقیت در بازار از خط تولید نوکیا کنار گذاشته شد؛ اما تا چند سال بعد از حذف آن، بخش بازی ها در محصولات نوکیا از برند «N-Gage» بهره می بردند.

2- Nokia 7600

نوکیا 7600 محصولی بود که به دلیل طراحی نه چندان محبوب خود (بر خلاف برادر بزرگترش 7610)، نتوانست در بازار موفقیت چندانی کسب کند و خیلی زود به خاطره ها پیوست.

3- Blackberry Passport

بلک بری پاسپورت یکی از محصولاتی بود که کمپانی تولیدکننده امید زیادی به فروش بالای آن داشت، با این حال گویا ترکیب نسبت ابعاد 1:1 نمایشگر با کیبورد فیزیکی هم نتوانست مشتریان تلفن های هوشمند تمام لمسی با نمایشگرهای مستطیلی را به خرید آن ترغیب کند.

4- Motorola Flipout

موتورولا Flipout یک تلفن مربعی دیگر بود که از لولای خاصی بهره می برد و در سال 2010 با یک دوربین 3 مگاپیکسلی و اندروید 2.1، کار زیادی از پیش نبرد.

5- Sidekick

موبایل های زیادی با طراحی موسوم به «Sidekick» (نمایشگر کشویی) طراحی شدند که در میان آنها محصولاتی از برند محبوب iMate نیز دیده می شود، اما با گذشت زمان و ورود تلفن های تمام لمسی، عمر این سبک طراحی نیز به پایان رسید.

6- Huawei KFC

همکاری برندها از صنایع مختلف امر چندان عجیبی نیست اما تولید یک تلفن همراه با برند رستوران های زنجیره ای «KFC» از جمله مواردی است که توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند. این تلفن هوشمند که توسط کمپانی هوآوی به تولید رسیده، تنها در بازار کشور چین عرضه شده است.

7- Vertu Signature Touch

موبایل گران قیمت ورتو با برچسب 8000 دلاری، علاوه بر طراحی جالب توجه درب پشتی، امکان سفارش پوست خزندگان و پستانداران مختلفی را برای پوشش پنل پشتی داشته و مشتریان می توانند با پرداخت مبالغ بیشتر، از گزینه هایی مانند پوست تمساح نیز برخوردار شوند.

8- Sirin Labs Solarin

محصول دیگری که از برچسب قیمت بالایی برخوردار است، موبایل سولارین بوده که سال گذشته با شعار «امن ترین تلفن همراه» و با قیمت 16000 دلار راهی بازار شد. گفتنی است طبق ادعای کمپانی، سولارین از رمزگذاری با استاندارد نظامی برخوردار بوده و به هیچ عنوان نمی توان آن را هک کرد.

9- GTstar Bluetooth Mini Mobile

دستگاهی که در تصویر می بینید در واقع یک موبایل کامل با توانایی برقراری ارتباط بوده و اندازه یک هندزفری بلوتوث، کوچک است. با این حال قیمت 25 دلاری آن باعث شده که در بعضی بازارها و در میان قشر خاصی از افراد، فروش خوبی را تجربه کند.

10- RED Hydrogen

موبایل «هیدروژن» ساخت کمپانی RED (متخصص در تولید دوربین های سینمایی) نخستین تلفنی خواهد بود که از نمایشگر هولوگرافیک بهره می برد؛ البته موبایل مذکور هنوز روانه بازار نشده اما همین حالا نیز با توجه به طراحی پنل پشتی آن می توان گفت که با دستگاه عجیبی رو به رو خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    برعکس من از بلک بری خوشم آمد.یه چیزه جدید وخاص

  • pouya s
    pouya s | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    موتورولا که زدید تو ایران هم اومده بود

  • alie
    alie | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    پست خوبی بود ولی توضیحات درباره ی موبایل ها کم بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی