ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحلیل داده ای «بازی تاج و تخت» برای تعیین بازیگر نقش اصلی این سریال

سریال «بازی تاج و تخت» یا «Game of Thrones» به یکی از محبوبترین سریال های تلویزیونی سال های اخیر تبدیل شده و رکوردهای بسیاری را در زمینه پخش همزمان و دانلودهای قانونی جابه جا کرده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

سریال «بازی تاج و تخت» یا «Game of Thrones» به یکی از محبوبترین سریال های تلویزیونی سال های اخیر تبدیل شده و رکوردهای بسیاری را در زمینه پخش همزمان و دانلودهای قانونی جابه جا کرده است.

این سریال با به کارگیری داستانی مهیج و چند صد کاراکتر که نام هایی بعضا ساختگی دارند، روالی نسبتا متفاوت با فیلم های دیگر دارد، به گونه ای که طی هفت فصل گذشته بسیاری از کاراکترهای اصلی کشته شده اند.

همین مساله باعث شده این سوال برای طرفداران مشتاق «بازی تاج و تخت» پیش بیاید که نقش اصلی این سریال کدام کاراکتر است؟

نه کمپانی سازنده سریال یعنی HBO و نه نویسندگان در این زمینه کمکی به مخاطبان نکرده اند اما در این میان یکی از کاربران وب سایت معرف IMDB با صرف ساعت های متمادی از وقت خود زمان بازی هر کاراکتر را به صورت جداگانه مشخص کرده است.

این لیست شامل زمان دقیق بازی 200 کاراکتر مختلف است که از این میان 100 نفر مهم تر را انتخاب کرده ایم.

هدف

تعیین زمان بازی 100 کاراکتر اصلی

زمان بازی 10 کاراکتر اصلی در هر فصل

زمان بازی 9 خاندان اصلی

زمان بازی 9 خاندان اصلی در هر فصل

1. زمان بازی 100 کاراکتر اول

باتوجه به نمودار بالا به نظر می رسد «جان اسنو» و «تیریون لنیستر» دو کاراکتر اصلی این سریال باشند. پس از این دو که دوشادوش هم به پیش می روند «دنریس تارگرین»، «سانسا استارک» و «سرسی لنیستر» قرار دارند. میانگین بازی صد کاراکتر اول 7 دقیقه و 45 ثانیه است.

نکته جالب زمان بازی «ند استارک» است. علی رغم اینکه او درقسمت نهم فصل اول کشته شد اما پس از گذشت هفت فصل هنوز در بین 15 نفر اول قرار دارد.

2. زمان بازی 10 کارکتر اصلی در هر فصل

در نمودار بالا زمان بازی 10 کاراکتر اصلی را به تفیک فصل های اول تا هفتم مشاهده می کنید. همانطور که مشاهده می کنید جان اسنو در تمام فصل ها به استثنای فصل دوم در جایگاه اول یا دوم قرار دارد. در فصل دوم تیریون لنیستر و «ثیون گریجوی» جایگاه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

3. زمان بازی 9 خاندان اصلی

در این تصویر زمان اختصاص یافته به 9 خاندان اصلی «وستروس» را مشاهده می کنید و همانطور که انتظار داریم خاندان های دیگر به گرد پای استارک و لنیستر هم نمی رسند. شایان ذکر است که جان اسنو در فصل هفتم جزوی از خاندان تارگرین محاسبه شده است.

4. زمان بازی 9 خاندان اصلی در هر فصل

این نمودار نشان می دهد که به جز فصل های 4 و 5 که خاندان لنیستر بیشرین زمان را به خود اختصاص داده در بقیه فصل ها خاندان استارک در صدر قرار دارد.

جالب این جاست که علی رغم نقش مهم دنریس تارگرین در سریال، خاندان او به جز فصل های اول و سوم هرگز در بین سه مورد برتر قرار نداشته است. از طرف دیگر فصل هفتم نیز تنها به پنج خاندان تعلق دارد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید جان اسنو و خاندان استارک از بیشترین زمان بازی برخوردار بوده اند. بنابرین فارغ از اینکه شما یا نویسندگان کدام کاراکتر را نقش اصلی «بازی تاج و تخت» می دانند بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها این عنوان به جان اسنو و خاندان استارک تعلق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    @mr saxo
    صبر کن فصل اخرش هم بیاد بعد شروع کن به نگاه کردن...اینجوری خیلی بدجور تو خماری میمونی

  • amir hn
    amir hn | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    فقط به خاطر تیریون دارم دنبال میکنم سریالو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی