ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تلاش جنرال موتورز برای رقابت با تسلا در دنیای خودروهای برقی

در میان سه خودروساز بزرگ دیترویتی، جنرال موتورز توجه ویژه ای به پیشرانه های سبز داشته و در نظر دارد رفته رفته از موتورهای درون سوز فاصله بگیرد. شورولت بولت نمونه بارز تلاش های این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در میان سه خودروساز بزرگ دیترویتی، جنرال موتورز توجه ویژه ای به پیشرانه های سبز داشته و در نظر دارد رفته رفته از موتورهای درون سوز فاصله بگیرد.

شورولت بولت نمونه بارز تلاش های این کمپانی بوده و تنها خودروی الکتریکی است که توسط یکی از خودروسازان اصلی و با سابقه آمریکایی تولید می شود.

مقامات جنرال موتورز اخیرا اعلام کرده اند که برای حضور در بازار اتومبیل های برقی برنامه ای جدی داشته و قصد دارند در سال های آتی محصولات بیشتری را با پیشرانه های الکتریکی راهی خیابان ها کنند.

به گفته آقای مارک روس (Mark Reuss) معاون اجرایی ارشد جنرال موتورز، این کمپانی در 18 ماه آینده دو مدل کاملا الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد.

وی در این باره گفته:

جنرال موتورز به آینده ای الکتریکی باور دارد. اگر چه آینده در یک شب شکل نمی گیرد، اما جنرال موتورز خود را متعهد می داند که با تکیه بر راهکارهای درست برطرف کننده نیازهای مشتریان، با سرعت بیشتری زمینه را برای استفاده از خودروهای الکتریکی فراهم نماید.

بر اساس استراتژی جدید، جنرال موتورز تا سال 2023 حداقل 20 خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد که این تعداد تقریبا مشابه رقبایی مثل مرسدس بنز و فولکس واگن است.

هر چند مقامات این خودروساز بزرگ آمریکایی به جزییات مدل ها اشاره ای نکرده اند، اما با توجه به تعداد ذکر شده می توان حدس زد که جنرال موتورز در هر کلاس یک اتومبیل برقی تولید خواهد کرد.

همانند اکثر خودروسازان، جنرال موتورز نیز به فکر کنار گذاشتن موتورهای درون سوز افتاده، اما هنوز تاریخ دقیقی را برای این اتفاق مهم مشخص نکرده است؛ احتمالا این مساله به عواملی مثل سیاست های رقبا، نحوه پیشرفت تکنولوژی های مرتبط با پیشرانه های الکتریکی و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولتمردان مختلف درباره ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی و دیزلی وابسته باشد.

از آنجایی که جنرال موتورز در حال توسعه یک شاسی بلند الکتریکی بر مبنای پلتفرم شورولت بولت است، به احتمال بسیار یکی از دو مدل الکتریکی معرفی شده در ماه های آتی، کراس اووری برقی خواهد بود. مدل دوم هم می تواند سدانی برقی برای رویارویی مستقیم با تسلا مدل 3 باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مبین
    مبین | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    شرکت ایلان اولین شرکتیه ک نابود میشه
    چون پاشو فراتر از طبیعت انسان گذاشته

  • مبین
    مبین | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    چرا ثبت نمیشه نظرات!

مطالب پیشنهادی