ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ویژگی های محیط های کاری مناسب برای بانوان

امروزه شرکت های زیادی روی ایجاد محیط های کاری مناسب برای زنان تمرکز کرده و سعی می کنند فرصت رسیدن کارکنان زن به سمت های رده بالا را فراهم کنند. موسسه «Fairygodboss» یک سایت کاریابی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

امروزه شرکت های زیادی روی ایجاد محیط های کاری مناسب برای زنان تمرکز کرده و سعی می کنند فرصت رسیدن کارکنان زن به سمت های رده بالا را فراهم کنند.

موسسه «Fairygodboss» یک سایت کاریابی آمریکایی مخصوص زنان است. این سایت پس از بررسی محیط های کاری مختلف، فاکتورهای موثر در افزایش رضایت شغلی زنان را مشخص کرده که در ادامه چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.  

1. انعطاف پذیری محیط کار

این سایت دریافته که 40 درصد زنان نمی توانند تعادل بین کار و زندگی را فدای کارشان کنند. بنابرین شرکت هایی که محیط و ساعات کاری انعطاف پذیری را در اختیار کارکنان قرار می دهند از شانس بیشتری در استخدام مدیران میانی زن برخودار هستند.

یکی از شرکت های موفق در این زمنیه «جنرال موتورز» است که امکان ارائه مرخصی و ساعات کاری منعطفی را در اختیار کارکنان زن قرار می دهد.

2. مدیران خوش رفتار

این موسسه دریافته که ویژگی های اخلاقی مدیران برای زنان مهم تر از عنوان شرکت است. وجود مدیرانی که تفاوت های احساسی و عاطفی جنس مخالف را درک کرده و وظایف متناسب با روحیه زنان را برعهده آنان بگذارند، در بازدهی کارکنان زن تاثیر زیادی دارد.

یکی از شرکت های موفق در این زمینه اپل است که فرصت های برابری را برای زنان فراهم می کند .

3. شرکت های دارای برنامه جانشین پروری

در برنامه های جانشین پرورری امکان تعیین زنان به عنوان مدیران آتی وجود دارد. این برنامه ها مراحل پیشرفت زنان و اهداف و انتظارتی را که می توانند داشته باشند، مشخص کرده و در افزایش انگیزه آنها نقش زیادی دارد.

کمپانی دل کارکنانی را که در دو بازه یک تا دو سال و سه تا پنج سال آینده می توانند سمت های رهبری را برعهده بگیرند مشخص می کند.

4. شرکت هایی که برای خانواده کارکنان ارزش قائل شوند

افزایش بیش از حد مسئولیت های مدیران میانی زن در شرکت می تواند روی روابط خانوادگی آنها تاثیر منفی بگذارد. توجه به نیازهای خانوادگی کارکنان، برای مثال اعطای مرخصی های با حقوق برای پدران و مادران می تواند در بهبود روحیه و در نتیجه افزایش بهره وری آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

امروزه شرکت های بسیاری در محل کار، مکانی را به نگهداری از کودکان کارکنان اختصاص داده اند که از این میان می توان به «Patagonia» اشاره کرد.

5. ایجاد ارتباط بین مدیران زن

حضور همکاران زن در محیط های کاری می تواند باعث افزایش آرامش و اعتماد به نفس زنان شود. استفاده از برنامه های ایجاد ارتباط بین کارکنان زن و کلاس های آموزشی با حضور مدیران خانم  می تواند در افزایش روحیه و تجربه آنها تاثیر به سزایی داشته باشد.

گروه «Global Women» کمپانی پپسی بین کارکنان زن این کمپانی ارتباط برقرار کرده و آنها را به اشتراک تجارب و ایده ها تشویق می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی