ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف قدیمی ترین نشانه حیات در شمال کانادا

دانشمندان به تازگی آثاری از گرافیت را در شمال کانادا پیدا کرده اند که قدمت آن به 3.95 میلیارد سال قبل برمی گردد. این گرافیت از تجزیه میکروارگانیسم هایی شکل گرفته که 500 سال بعد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

دانشمندان به تازگی آثاری از گرافیت را در شمال کانادا پیدا کرده اند که قدمت آن به 3.95 میلیارد سال قبل برمی گردد. این گرافیت از تجزیه میکروارگانیسم هایی شکل گرفته که 500 سال بعد از شکل گیری زمین در این منطقه وجود داشته اند.

محل کشف بقایای میکروارگانیسم ها

این میکروارگانیسم ها احتمالا «خوراک ساز» بوده و نشانه ای از وجود آب راکد در آن دوران به شمار می روند. خوراک ساز به موجوداتی گفته می شود که توانایی تولید غذای خود از طریق تجزیه شیمیایی را دارند.

اما باید در نظر داشت دمای کره زمین در زمان شکل گیری و میلیون سال ها پس از آن بسیار گرمتر از زمان حال بوده که امکان وجود آب به شکل مایع را زیر سوال می برد، با این حال این تحقیق وجود آب در آن زمان را تقریبا اثبات می کند.

گفتنی است صخره ها معمولا بر اثر حرکت صفحات به وجود آمده و میلیون ها سال بعد از پیدایش از بین می روند، بنابرین پیدا کردن صخره هایی که در زمان شکل گیری زمین تشکیل شده اند تقریبا غیر ممکن است. با این وجود صخره های این منطقه با قدمت 4 میلیارد ساله محل مناسبی برای تحقیقات زمین شناسان هستند.

دانشمندان هنوز اطلاعات چندانی درباره شرایط کره زمین در اوایل شکل گیری آن ندارند اما مطالعات این چنینی می تواند داده های ارزشمندی را در اختیار آنها قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    ۵۰۰ سال پس از تشکیل زمین؟؟ مطمئنین درست ترجمه کردید؟؟ سن زمین حدود ۴/۵۴ میلیارد سال هست که با توجه به این حدود ۵۹۰ میلیون سال از زمان تشکیل زمین گذشته است نه ۵۰۰ سال!!!!

  • مبین
    مبین | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    میکرو ارگانیسم هارو اذیت نکنین، دینشون میگرتتون

مطالب پیشنهادی