ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با ترفیع رتبه بدون افزایش حقوق چه کنیم؟

پس از یک دوره کار سخت و شبانه روزی که دستاوردهای زیادی را برای شرکت داشته به اتاق رییس فراخوانده شده و حدس می زنید که خبرهای خوبی در راه است. رییس شرکت با لبخندی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

پس از یک دوره کار سخت و شبانه روزی که دستاوردهای زیادی را برای شرکت داشته به اتاق رییس فراخوانده شده و حدس می زنید که خبرهای خوبی در راه است.

رییس شرکت با لبخندی به پهنای صورتش می گوید: تبریک می گویم، شما ترفیع گرفته اید. او برای زحماتی که کشیده اید از شما قدردانی کرده و مسئولیت های جدید را برای شما شرح می دهد؛ اما در این میان خبری از افزایش حقوق نیست.

به هرحال اینکه زحمات شما دیده شده و مورد تقدیر قرار گرفته اید یک نکته مثبت است اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید مسئولیت ها و چالش های جدیدی را بدون دریافت دستمزد بیشتر قبول کنم؟بهتر است به جای تصمیم گیری احساسی به مکانی آرام مثل یک کافی شاپ دنج، سالن آمفی تئاتر اداره و غیره رفته و با استفاده از راهکارهایی که در ادامه مقاله ارائه شده به قرارداد جدید فکر کنید.

پیش از انجام هرکاری از رئیستان بخواهید وقت کافی را برای فکر کردن در اختیار شما بگذارد.

در ادامه دلایلی را به خاطر آن ترفیع گرفته اید مشخص کنید، این دلایل می تواند شامل ایجاد ارزش (نوآوری یا جذب شرکای جدید)، حفظ ارزش ها (انجام وظایف اضافی یا معامله بهتر با فروشندگان یا خریداران) یا مهارت های منحصربفرد باشد. موفقیت های قبلی و تقدیرهای را که از دیگران دریافت کرده اید نیز یادداشت کنید.

حقوق کارکنانی را که در سمت پیشنهاد شده مشغول به کار هستند جمع آوری کنید. بدین منظور می توانید از وب سایت های آنلاین یا همکاران و کارکنان شرکت های دیگر پرس و جو کنید. سعی کنید حداقل حقوق سه نفر از کارکنان مرد و سه نفر از کارکنان زن در همان پست را مشخص کنید.

با توجه به مسئولیت های پست جدید و داده های مربوط به حقوق همکاران می توانید حقوق درخواستی خود را مشخص کنید.

پس از طی مراحل بالا حالا زمان برگزاری جلسه با مسئولان شرکت فرا رسیده است. در این جلسه با ارائه شواهد و مدارک مراحل قبل و بیان مثال هایی از حقوق افرادی که در سمت های مشابه فعالیت دارند می توانید درخواست افزایش حقوق خود را مطرح کنید. اگر پاسخ رئیس شرکت به درخواست شما منفی بود از او درباره احتمال افزایش حقوق طی شش ماه آینده سوال کنید. با فرض اینکه مدیرتان با پرداخت دستمزد بیشتر موافقت کند می توانید انتظارات و دغدغه هایتان را مطابق میزان افزایش حقوق تنظیم کنید.

اما اگر پاسخ آن ها بازهم منفی بود حالا می توانید به سراغ سوال ابتدایی بروید: چرا باید مسئولیت های جدیدی را بدون دریافت دستمزد بیشتر قبول کنم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    والا عموم شرکت ها و کسب و کار های غیر شرکتی ایران ، کوچک هستند ...
    این داستان ترقی و اینها بیشتر تو شرکت های بزرگ با بیش از 50 تا 100 شاغل معنی میده ...

    ولی خوب . عموم مردم اگر بیکار و فاقد شغل نباشند ، شغلشون به نوعی به کسب و کار های کوچک سر و کار داره .
    فکر نکنم این مطلب به دردی از درد ها بخوره.

    • thepjt
      thepjt | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

      در ضمن ، اینجا رسم بر اینه که تو شرکت ها ، همه کارهای پر زحمت به عهده پایینی هست و هر چی بالاتر میریم صرفا کارشون میشه کنترل و امر و نهی به جای انجام مستقیم کار ... پس ترفیع بدون اقفزایش حقوق هم چیز بدی نیست اینجا ... لاقل به جای اینکه صرفا اطاعت کننده اوامر باشی ، میتونی لاقل یک حس مهم بودن الکی برای خودت داشته باشی.

      کلا تو ایران ، داشتن یک شغل ، یک چیز لوکسه .. یعنی بسیاری از جوانان میرن سر یک شرکتی کار میکنند ، که صرفا حس نکنند بیکار اند ... و در آمد شون صرفا پول رفت و آمد رو در میاره و هزینه شارژ موبایل رو .. شغل به مفهوم واقعی که بتونی باهاش زندگی رو بچرخوبی و استقلال کامال داشته باشی ( نظیر یک تو 18 سالگی کلا از خانواده جدا میشه ) امری هست که فقط پدران ما شانس اش تجربه اش رو داشتند .

      اینجا اگر نتونی خودت برای خودت کسب و کاری ایجاد کنی ، نظیر کاری که صاحب دیجیاتو انجام داد ... عمرا نمیتونی با کار کردن برای سایر شرکت های بیشتر از چندر غازی در بیاری ..
      یعنی یک مدیر بشو یا برو بمیر.

      برای همین که شرکت ها اینجا نمیتونند بزرگ بشوند و بسیار کم تعداد هستند جاهایی که بیش از 50 کارمند دارند.
      عملا تا شرکتی بخواد پا بگیره ، کارمندان قدیمی اش ترجیح میدند به جای اون شرکت ، برن و خودشون یک شرکت جدید راه بندازند. یک شرکت کوچک دیگه ...
      همونطور که 50 بغال ترجیح میدند 50 مغزه بغالی بزنند تا اینکه بروند یک هایپر مارکت راه بندازند.

  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    نام عزیزان رو ذکر کن بگو ما مخلصتیم ?

مطالب پیشنهادی