ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس مسیریاب Waze دوباره فیلتر خواهد شد؟

تقریبا ده روز پیش نرم افزار مسیریاب Waze رفع فیلتر شد و با نصب آن می توانستید بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده آی پی، از خدماتش استفاده کنید. این در حالیست که Waze در روزهای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

تقریبا ده روز پیش نرم افزار مسیریاب Waze رفع فیلتر شد و با نصب آن می توانستید بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده آی پی، از خدماتش استفاده کنید. این در حالیست که Waze در روزهای گذشته حتی زبان فارسی را نیز به زبان‌های قابل پشتیبانی خود اضافه کرد؛ اقدامی که شاید سازگار شدن سرویس‌های این اپلیکیشن با نظرات مسئولان کشور را نشان می‌داد. اما اکنون زمزه‌های مبنی بر فیلتر شدن دوباره این سرویس شنیده می‌شود.

«عبدالصمد خرم آبادی»، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره Waze می‌گوید:

«نرم افزار Waze رفع فیلتر شده است و از وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت خواستیم تا ترتیبی بدهد مجدد فیلتر شود. یک تیمی هم برای فیلتر کردن آن گذاشتند زیرا این سرویس از زیرساخت‌هایی استفاده می کند که متوقف کردنش زمان بر است.»

او دلیل این امر را افزایش جرایم در فضای مجازی می‌داند چراکه به اعتقاد او با بیشتر شدن استفاده مردم از فضای مجازی، شمار افراد سؤاستفاده‌گر نیز در این فضا بیشتر می‌شود. گواه این امر، افزایش آمار جرایم این حوزه است.

او همچنین در رابطه با همکاری با وزیر جدید ارتباطات خاطر نشان نمود که طی نامه‌هایی از وزیر درخواست نموده تا زمینه‌های مدیریت بر فضای مجازی خصوصاً تلگرام را فراهم گردد.

لازم به ذکر است یکی از انتقاداتی که به Waze وارد می‌شود، مشخص بودن موقعیت نیروهای پلیس در جاده‌هاست که ممکن است مورد سوءاستفاده کاربران این سرویس قرار گیرد.

در همین راستا خرم‌آبادی چندی پیش اهداف جاسوسانه و ارائه آن از سوی رژیم صهیونیستی را علت اصلی فیلترینگ این اپلیکشین در ایران ذکر کرده بود. به گفته او این اَپ با دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران، مسافرت‌ها و موقعیت جغرافیایی آنها برای امنیت مردم و کشور مشکلاتی ایجاد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    من امروز تمام چاقو ها و چنگال های خونه رو ریختم دور
    چون هشت سال پیش یه نفر تو مکزیک با چاقو و چنگال یه نفرو کشته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی