ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لکسوس یا ب ام و؛ نبرد نزدیک در بازار خودروهای لوکس آمریکا

با پایان سپتامبر و گذشت نه ماه، دیگر چیزی تا پایان سال 2017 باقی نمانده و خودروسازان تنها سه ماه فرصت دارند تا آمار فروش سالانه خود را نسبت به رقبا یا رکوردهای ثبت شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

با پایان سپتامبر و گذشت نه ماه، دیگر چیزی تا پایان سال 2017 باقی نمانده و خودروسازان تنها سه ماه فرصت دارند تا آمار فروش سالانه خود را نسبت به رقبا یا رکوردهای ثبت شده در سال 2016 بهبود ببخشند.

رقابتی که بین کمپانی های مختلف بر سر تصاحب بازارها و فروش خودروهای بیشتر در جریان است، می تواند از جهاتی بسیار مهم باشد.

برای مثال در پایان سال مشخص خواهد شد که سیاست ها و محصولات کدام کمپانی با سلایق مشتریان بیشتر مطابقت داشته است؛ علاوه بر این وضعیت برندگان در هر سگمنت می تواند چشم اندازی از آینده صنعت خودرو را ترسیم کند.

گزارشی که از آمار فروش برندهای لوکس در نه ماه گذشته منتشر شده، نشان می دهد لکسس در ایالات متحده به یک تهدید جدی برای برندهای لوکس آلمانی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، تا پایان ماه سپتامبر کمپانی لکسس با اختلاف فقط 516 دستگاه در پشت سر ب ام و قرار دارد.

جالب آنکه در ابتدای سپتامبر این اختلاف 1,141 دستگاه بود، اما با توجه به رشد فروش بیشتر لکسس در این ماه، فاصله دو کمپانی کمتر شده است.

در صورت ادامه این روند در ماه های آتی، هیچ بعید نیست که لکسس همانند سال گذشته امسال هم از ب ام و در آمریکا سبقت بگیرد.

آقای جف براکن (Jeff Bracken) مدیر کل لکسس در آمریکای شمالی در این باره گفته:

فروش لکسس معمولا در پایان سال سرعت بیشتری پیدا می کند و در طول سه ماه گذشته ما همواره آماری صعودی داشته و بهترین سپتامبر خود را تجربه کرده ایم.

با توجه به انواع اتومبیل های شاسی بلند لوکس، می توانیم در ماه های آینده نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کرده و سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

در سوی مقابل مقامات ب ام و نیز بسیار خوشبین بوده و نسبت به موفقیت خود اظهار اطمینان کرده اند.

آقای برنارد کانت (Bernhard Kuhnt) مدیر ب ام و در آمریکای شمالی از فروش خوب محصولات این کمپانی در تابستان و ادامه آن در پاییز خبر داده و گفته که تقاضا برای نسل جدید سری 5 همچنان بالاست.

وی در دنباله صحبت های خود نسبت به رشد فروش اعضای خانواده X یا همان شاسی بلندها ابراز امیدواری کرده است.

در حالیکه لکسس و ب ام و برای کسب جایگاه دوم تلاش می کنند، مرسدس بنز با فروش 242,250 خودرو از ابتدای سال تاکنون، اختلافی در حدود 22000 دستگاه با نزدیک ترین تعقیب کننده خود داشته و به احتمال قریب به یقین عنوان پرفروش ترین برند لوکس ایالات متحده را از آن خود خواهد کرد.

ناگفته نماند در سال 2016 مرسدس بنز با 340,237، لکسس با 331,228 و ب ام و با فروش 313,174 مدل مختلف در رده های اول تا سوم پرفروش ترین خودروسازان لوکس در ایالات متحده ایستاده بودند.

همانطور که زمستان گذشته به اطلاع شما مخاطبین گرامی دیجیاتو رساندیم، ب ام و سرانجام پس از سال ها حکمرانی بر بازار جهانی خودروهای لوکس، سرانجام در سال 2016 جایگاه خود را به مرسدس بنز واگذار کرد؛ هر چند باواریایی ها به این راحتی نمی خواستند شکست را قبول کنند و با لحاظ کردن آمار فروش مربوط به برندهای زیر مجموعه مینی و رولز رویس گروه خود را موفق تر از رقبا توصیف کردند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    دوتاش

  • ناصر
    ناصر | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    ببین ژاپن تا کجا پیش رفته

  • sd
    sd | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    بنظر من لکسوس هنوز ب جایگاهی نرسیده ک بخواد با بنز وبی ام دبلیو مقایسه بشه

مطالب پیشنهادی