ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار جدید گوگل برای آشنایی با یادگیری ماشینی [تماشا کنید]

احتمالاً در ماه های اخیر عبارت «یادگیری ماشینی» را زیاد شنیده اید؛ این فناوری در واقع امکان یادگیری بدون کدنویسی را برای کامپیوترها فراهم می کند. یادگیری ماشینی امروزه یکی از داغ ترین مباحث مربوط ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

احتمالاً در ماه های اخیر عبارت «یادگیری ماشینی» را زیاد شنیده اید؛ این فناوری در واقع امکان یادگیری بدون کدنویسی را برای کامپیوترها فراهم می کند. یادگیری ماشینی امروزه یکی از داغ ترین مباحث مربوط به هوش مصنوعی بوده و خصوصاً برای توسعه شبکه های عصبی مصنوعی (که مانند مغز انسان عمل می کنند) مورد استفاده قرار می گیرد.

حالا گوگل یک ابزار تحت وب به نام «Teachable Machine» را ارئه کرده که به کاربران اجازه می دهد برنامه های ساده ای را با استفاده از وب کم و البته یادگیری ماشینی توسعه دهند.

Teachable Machine هیچ داده‌ای را به سرورهای گوگل ارسال نمی کند

همان طور که در ویدیو مشاهده می کنید، ابزار جدید گوگل به خوبی و با سرعت بالایی ژست های مختلف را تشخیص داده، و با توجه به آموزش قبلی تصویر یا صدای مربوطه را پخش می کند. البته بنا به اظهارات گوگل، تمامی امور به صورت محلی روی کامپیوتر انجام شده و هیچ داده ای از طریق Teachable Machine به سرورهای شرکت ارسال نمی شود.

گفتنی است یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی روز به روز حضور پررنگ تری در زندگی انسان ها پیدا می کنند و با وجود ادعای شرکت های مختلف مبنی بر حفظ حریم خصوصی کاربران، باز هم نگرانی هایی بابت دوربین هایی که همیشه می بینند و میکروفن هایی که همیشه می شنوند وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی