ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ارشد مایکروسافت: شایعه توقف تولید خانواده سرفس خنده دار است

مدیر بخش محصولات سرفس مایکروسافت می گوید حتی تصور اینکه تولید لپ تاپ ها و تبلت های این خانواده متوقف شود، خنده دار است. پانوس پانای این شایعه را فرسنگ ها دور از واقعیت می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

مدیر بخش محصولات سرفس مایکروسافت می گوید حتی تصور اینکه تولید لپ تاپ ها و تبلت های این خانواده متوقف شود، خنده دار است. پانوس پانای این شایعه را فرسنگ ها دور از واقعیت می خواند و آن را در صدر شایعات هفته گذشته قرار می دهد.

پانای شایعات اخیر کاملاً به دور از واقعیت می داند

صحبت های پانای در پاسخ به خبری بیان شده که هفته گذشته به نقل از مدیران ارشد صنعت PC پیرامون آینده کسب و کار سخت افزار مایکروسافت خواندید. گروهی از نمایندگان برخی شرکت های بزرگ از جمله Dell و لنوو پیش بینی کرده بودند که تولید خانواده سرفس تا سال 2019 متوقف خواهد شد.

جان فرانکو لنچی، مدیر عملیاتی ارشد لنوو در این رابطه گفته بود که مایکروسافت درآمد سرشاری از خدمات کلاود، ویندوز و آفیس به دست می آورد اما بخش سخت افزار آنها زیان ده است.

در واقع کارشناسان معتقدند مایکروسافت بالاخره از حاشیه سود اندک بازار سخت افزار خسته خواهد شد، به خصوص در شرایطی که سهم خوبی از بازار هم گیرش نیامده و آمار فروش جهانی در این حوزه روز به روز کاهش می یابد. در تازه ترین گزارش مالی این کمپانی، درآمد کلی بخش سرفس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش یافته و در سه ماهه قبل نیز آمار فروش محصولات سرفس با کاهش 26 درصدی مواجه بوده است.

با تمام این تفاسیر، پانای تأکید می کند که مایکروسافت به دنبال خروج از این بازار نیست و خانواده سرفس به این زودی ها از میدان بیرون نمی روند. در واقع بخش سرفس صرفاً با هدف درآمدزایی و فروش تأسیس نشده و چشم انداز وسیع تری را دنبال می کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، پیشرفت ها و بهبودهایی که مایکروسافت در محصولات سرفس ایجاد می کند، روی کل بازار PC تأثیر می گذارد و دیگر شرکت ها را وادار می سازد تا به ارتقاء لپ تاپ ها و تبلت های خود اقدام کنند. به همین دلیل، پانای به صراحت می گوید که اعتماد خود را به سرفس از دست ندهید: «ما به تغییر جهان باور داریم.»

هرچند با توجه به پایان دردناک بخش موبایل و تیر خلاصی که جو بلفیوره بر پیکر بیجان آن زد، اعتماد به مایکروسافت کار سختی خواهد بود.

شاید به مطالب زیر هم علاقه مند باشید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رضا صادقی
    رضا صادقی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    مدیر ارشد مایکروسافت شبیه یکی از همشهریامه تو الشتر ?????

  • saeed ......
    saeed ...... | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    نمیخوام بدبین باشم اما یک زمانی همین مدیر های ارشد مایکروسافت هم میگفتن بخش موبایل یک بخش جدا نشدنی اما الان میبینیم که....

  • rasoul norouzi
    rasoul norouzi | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    بیشتر بچه هایی که کار پژوهشی و برنامه نویسی میکنن یا سرفس دارند یا مک اپل، سرفس با وجود درآمد زایی و سود دهی، فراتر از بحث فروش هست، سرفس یه نقش راه برای کمپانی ها و شرکای مایکروسافت برای پربار کردن اکوسیستم مایکروسافت هست، فقط یه سری ابله و ژورنالیست های که از دانش استراتژیک و آی تی بی بهره هستن میتونن اینارو بیان کنن و روش مانور بدن! بیشتر مطالبی که این روزا میخونیم تو رسانه ها کاملا من در آوردی و غیر علمی هست متاسفانه

  • sadegh
    sadegh | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    اگه این بشر مدیر نرم افزار بود، هیچ کدوم از نرم افزارهای مایکروسافت باگ نداشت! (خدای دقت در جزییاته)

مطالب پیشنهادی