ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی شبیه ساز PPSSPP؛ خدای جنگ را به اندروید بیاورید

هر چه قدر iOS نسبت به اندروید مزایای بیشتری برای بازیکن ها داشته باشد اما همچنان از کمبود یک ویژگی جذاب رنج می برد؛ شبیه سازها. دارندگان دیوایس های اندرویدی می توانند امولاتورهای کنسول های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

هر چه قدر iOS نسبت به اندروید مزایای بیشتری برای بازیکن ها داشته باشد اما همچنان از کمبود یک ویژگی جذاب رنج می برد؛ شبیه سازها. دارندگان دیوایس های اندرویدی می توانند امولاتورهای کنسول های مختلف را دانلود کرده و بازی های قدیمی را حالا روی تلفن های هوشمند خود تجربه کنند.

PPSSPP با بیش از 50 میلیون دانلود از محبوب ترین امولاتورهای اندروید به شمار می رود

اتفاقا چند ماه پیش خود ما هم با سری مقالات «ایستگاه نوستالژی» نگاهی به چند امولاتور از معروف ترین کنسول های خانگی انداختیم. امروز نیز هدفمان معرفی یکی دیگر از شبیه سازهای اسمارت فون ها است. اما می دانید تفاوت PPSSPP با بقیه شبیه سازها چیست؟

PPSSPP بهترین امولاتور اندرویدی به حساب می آید. آن هم فقط به یک دلیل: با آن می توانید بازی های کنسول دستی PSP را روی موبایل ها انجام دهید. تلفن های هوشمند خود دیوایس های دستی هستند و چون سونی با PSP بازارهای کنسول های پرتابل را هدف قرار داده بود بنابراین از جهاتی اسمارت فون ها با پی اس پی شباهت های زیادی دارند.

کنسول PlayStation Portable که به اختصار PSP خوانده می شود در نهایت توانست 80 میلیون دستگاه بفروشد.

در واقع از هر دو دستگاه به عنوان دیوایس های پرتابل یاد می شود و همین مسئله باعث شده تا لذت تجربه بازی های کنسول سونی روی اسمارت فون ها بیش از بقیه کنسول ها باشد. جدا از آنکه خود کنسول بازی های جذاب زیادی داشته و از آن طرف PPSSPP هم عملکرد خوبی دارد.

برخلاف بقیه امولاتورها که انجام بازی با آن ها خیلی ساده بوده و بعد از دانلود به راحتی بازی ها تجربه می کنید قضیه برای PPSSPP کمی متفاوت است. البته اشتباه برداشت نکنید. همانند بقیه امولاتورها کار با PPSSPP هم سخت نیست ولی تفاوت هایی را اینجا شاهد هستیم.

اگر قبلا با بقیه شبیه سازها کار کرده باشید، حتما می دانید که باید ابتدا فایل های ISO یا CSO آن ها را دانلود کنید. PPSSPP هم همینگونه بوده و برای آن می توانید به وب سایت های Portal Roms یا Emuparadise بروید و فایل های ISO بازی ها را دریاقت نمایید. بعد از دانلود چند مرحله پیش رویتان خواهید داشت.

ابتدا فایل بازی را به کمک کامپیوتر از حالت فشرده سازی خارج کنید. ترجیحا از پی سی برای دانلود بازی ها کمک بگیرید. اگر هم با موبایل تان بازی را دانلود کردید، فایل را روی رایانه ریخته و کاری که گفتیم را انجام دهید. بعد از خارج کردن از حالت فشرده شده، حالا روی فایل به دست آمده کلیک کنید.

بعد از اینکه فایل ISO را دانلود و سپس آن را روی کامپیوتر از حالت فشرده سازی خارج کردید، باید چنین فولدری با این محتویات به دست بیاید. کافیست روی فایل زیپ شده کلیک کنید تا فایل نهایی بازی ساخته شود. همین!

اکنون باید چند فایل دیگر که مربوط به دیتای بازی هستند را ببینید. یکی از این فایل ها دوباره زیپ بوده و برای اینکه فایل نهایی بازی به دست بیاید روی آن کلیک نمایید تا در نهایت تمام فایل های دیتای جدا شده به یکدیگر بچسبند. تلفن تان را به کامپیوتر وصل کرده و فایل نهایی را به موبایل انتقال دهید.

تمام شد، می توانید برنامه PPSSPP را اجرا کرده و با دادن آدرسی که بازی سیو شده است از تجربه آن لذت ببرید. فقط پیشنهاد می شود در خود اسمارت فون یک پوشه با نام "PSP Games" بسازید تا خیلی برای پیدا کردن بازی ها دردسر نکشید.

اما یک نکته مهم را هم به خاطر بسپارید. برای داشتن بهترین تجربه روی امولاتورها نیازمند سخت افزار نسبتا قدرتمندی هستید. خوب این از توضیحات پیرامون چگونگی نصب و اجرای برنامه، حالا بیاید نگاهی به بهترین های پی اس پی برای تجربه آن ها از طریق PPSSPP بپردازیم.

کنسول دستی ژاپنی ها بازی های زیادی دارد که خیلی از آن ها دارای ارزش تجربه هستند و در این مقاله تنها به معرفی چندتا از آن ها پرداختیم. اگر می خواهید عناوین معروف بیشتری ببینید، می توانید به وب سایت متاکریتیک رفته و لیست بازی هایی که براساس امتیاز منتقدین دسته بندی شده اند را مشاهده کنید.

PPSSPP - PSP emulator

PPSSPP - PSP emulator

سازنده: Henrik Rydgård قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 26 مگابایت زبان:

God of War

فکر کنیم وجود دو قسمت از سری God of War که در ایران با نام «خدای جنگ» آن را می شناسند کافیست تا نسبت به دانلود PPSSPP ترغیب شوید. پی اس پی نزدیک به نه سال عمر کرد و طی این مدت، کنسول ژاپنی ها میزبان دو عنوان از مجموعه محبوب گاد آو وار بود. یکی از آن ها که سال 2008 منتشر شد، God of War: Chains of Olympus نام داشته و همانند بقیه بازی های این سری از عناوین سبک اکشن Hack & Slash به حساب می آید.

در این قسمت بار دیگر نقش کریتوس خشمگین را دارید که به دستور آتنا او باید خدای خورشید یعنی هلیوس را پیدا کند. دومین نسخه از سری گاد آو وار برای پی اس پی God of War: Ghost of Sparta نام دارد، عنوانی که دو سال بعد از Chains of Olympus عرضه شد و همانند آن از بهترین های کنسول دستی سونی بود. در این نسخه کریتوس برای نجات برادرش به یک ماجراجویی خونین متفاوت قدم می گذارد.

همانگونه که احتمالا می دانید قسمت جدیدی از مجموعه گاد آو وار در دست ساخت بوده و قرار است تا اوایل سال آینده میلادی به پلی استیشن 4 بیاید. این عنوان نسبت به گذشته تفاوت های زیادی دارد و سانتامونیکا، استودیوی سازنده، دست به تغییراتی عظیمی زده است. شاید جالب باشد بدانید با وجود اینکه Ghost of Sparta و Chains of Olympus هر دو از بهترین های پی اس پی بودند ولی توسعه دهنده بعد از ساخت The Order 1886 همکاری اش را با سونی قطع کرد.

LittleBigPlanet

یکی از بزرگترین مزیت های سونی نسل هفتم نسبت به مایکروسافت، ریسک آن ها برای ساخت بازی های کاملا جدید بود. ژاپنی ها با روی باز ایده های متفاوت را می پذیرفتند و نتیجه این اتفاق را می توانیم عناوینی بنامیم که با مکانیزم های جالب گیم پلی خود خیلی ها را شگفت زده اند. Little Big Planet هم یکی از همین بازی ها به شمار می رفت که بعد از موفقیت های نسخه پلی استیشن 3 سونی تصمیم گرفت تا آن را به کنسول دستی خود هم بیاورد.

لیتل بیگ پلنت عنوانی پلتفرمر با معماهای خلاقانه است. در واقع استودیوی مدیا مولوکول برای ساخت عنوانش از همان مکانیزم های اصلی بازی های سبک پلتفرمر همانند پریدن یا حرکت کردن استفاده نمود ولی نکته اینجاست با تزریق خلاقیت به پازل ها بازی رنگ و بویی کاملا متفاوت نسبت به عناوین مشابه گرفت. جدا از اینکه خودتان هم می توانید مراحلی که دوست دارید را بسازید.

Need for Speed: Most Wanted

  • دانلود Most Wanted با حجم 150 مگابایت
  • بازی میانگین امتیازی 72 را به دست آورد

وقتی نام سری نید فور اسپید به میان می آید ذهن خیلی ها به سمت نسخه Most Wanted می رود؛ پلیس های فراوان، سطح بندی شخصیت های منفی، گیم پلی جذاب و از همه مهمتر قابلیت شخصی سازی ماشین ها که همگی باعث شدند از ماست وانتد در کنار Underground به عنوان به یاد ماندنی ترین قسمت های نید فور اسپید یاد شود. اگر خواهان یک تجربه ریسینگ با PPSSPP هستید، این عنوان در کنار Burnout Legends ،Wipeout و Gran Turismo از بهترین گزینه های موجود است.

Daxter

  • دانلود Daxter با حجم 1.01 گیگابایت
  • بازی میانگین امتیازی 85 را به دست آورد

استودیوی معروف ناتی داگ پیش از آنکه با دو سری Uncharted و The Last of Us دنیای بازی های ویدیویی را متحول کند، پیشتر به واسطه عناوین پلتفرمر خود شناخته می شد؛ Crash Bandicoot و Jak and Daxter هم دستپخت همین استودیو است. Daxter را می توانیم آخرین عنوان خوب این سری بنامیم. در این پلتفرمر سه بعدی نقش یکی از شخصیت های دنیای سری با نام دکستر را داشته و جک هم زندانی شده است. Daxter با موفقیت های فراوانی رو به رو گشت و برای علاقه مندان به بازی های پلتفرمر گزینه خوبی خواهد بود.

Dante's Inferno

نسخه پلتفرم های خانگی Dante's Inferno آنگونه که باید و شاید نتوانست انتظارات را برآورده کند اما این باعث می شود تا یکی از کلون های گاد آو وار را از لیست حذف کنیم؟ طبیعتا نه، چون تجربه همان مکانیزم های سری گاد آو وار روی اسمارت فون ها با عنوانی الهام گرفته از رمان معروف «کمدی الهی دانته» به تنهایی کافیست تا نقدهای منفی را نادیده گرفته و نسبت به انجام Dante's Inferno با PPSSPP ترغیب شوید.

Dante's Inferno داستان شخصیتی با نام دانته را روایت می کند که برای نجات معشوقه اش تصمیم می گیرد به هفت طبقه جهنم سفر کرده و به رویایی با موجودات شیطانی برود. در صورتی دو قسمت گاد آو وار انجام دادید، Dante's Inferno با گیم پلی اکشن و دنیای الهام گرفته از کمدی الهی دانته می تواند جایگزین نسبتا مناسبی برای آن روی شبیه ساز PPSSPP باشد.

Metal Gear Solid: Peace Walker

از بهترین های پی اس پی حرف بزنیم و اسمی از شاهکار کوجیما نبریم؟ با وجود اینکه سونی با God of War توانست قدرت سخت افزاری پی اس پی را به چالش بکشد و مکانیزم های جذاب نسخه های کنسولی را به دیوایس دستی خود بیاورید اما به اعتقاد خیلی از منتقدین بهترین بازی ساخته شده برای پی اس پی همین Metal Gear Solid: Peace Walker است. همانند قسمت های پیشین، اینجا هم با عنوانی مخفی کاری/اکشن رو به رو هستید و در نقش اسنیک باید از دست یک گروه مزدور فرار کنید.

Patapon

  • دانلود Patapon با حجم 170 مگابایت
  • بازی میانگین امتیازی 72 را به دست آورد

پی اس پی در زمان عمر خود میزبان بازی های خلاقانه زیادی بود که یکی از آن ها Patapon است. در این عنوان «موسیقی» مهمترین نقش را دارد. در واقع بازیکن کنترل سربازانی از گروه Patapon را داشته و حالا به کمک دکمه های موجود باید با نواختن نت هایی به جنگجویان تان دستور حمله یا دفاع بدهید. Patapon به خاطر ترکیب جالب سبک سوم شخص و موسیقی هیچگاه قدیمی نشده و تجربه آن حتی با PPSSPP هم جذابیت های خودش را دارد. بد نیست بدانید موفقیت های Patapon موجب گشت تا دو قسمت دیگر از بازی برای پی اس پی انتشار یابد.

Final Fantasy

PPSSPP

کمپانی اسکوئرانیکس، ناشر سری معروف Final Fantasy، همیشه رابطه خوبی با سونی داشته است و برای کنسول پی اس پی هم شاهد عرضه دو تا از بهترین بازی های مجموعه فاینال فانتزی بودیم. یکی از آن ها Crisis Core: Final Fantasy VII نام دارد که داستان قبل از اتفاقات قسمت هفتم سری را روایت می کند. عنوانی که برخلاف همیشه گیم پلی آن اکشن نقش آفرینی، مشابه فاینال فانتزی 15، است و از آن جنگ های نوبتی مجموعه دیگر خبری نیست.

اما دومین عنوان محبوب فاینال فانتزی برای پی اس پی Dissidia Final Fantasy است. بازی یکی از عناوین سبک فایتینیگ با المان های نقش آفرینی بوده و همانند عناوین مبارزه ای مشابه می توانید با انتخاب یکی از شخصیت های دنیای فاینال فانتزی به نبرد با بقیه کاراکترها بروید. Dissidia Final Fantasy به خاطر کاراکترهای فراوان و گیم پلی جذابش توانست نظر مثبت هواداران را جلب کند.

Resistance: Retribution

PPSSPP

رسیدیم به یکی از بازی هایی که مطمئنا دل خیلی ها برای آن تنگ شده است. سونی در نسل هفتم از دیدگاه بازی های انحصاری شوتر کمبود چندانی نداشت که یکی از مهمترین دلایل این اتفاق را باید به نام سری Resistance بزنیم. بعد از موفقیت های بازی روی پلی استیشن 3، ژاپنی ها نسخه از فرعی از آن را برای پی اس پی منتشر کردند که همانند ورژن پلتفرم های خانگی استقبال خوب منتقدان و بازیکن ها را در بر داشت. Resistance یک اکشن سوم شخص است که در دهه 90 اتفاق می افتد و بازی به همراه Syphon Filter نشان داد که بازی های اکشن هم روی پی اس پی جذاب هستند.

Wipeout Pure

رسیدیم به یکی دیگر از بازی های ماندگار سونی که اتفاقا چند ماه پیش نسخه بازسازی آن برای پلی استیشن 4 عرضه شد و توانست نقدهای مثبتی دریافت کند. بازی اتفاقات سال 2197 را روایت کرده و بازیکن به لیگ کشتی های ضد جاذبه قدم می گذارد؛ با وسیله هایی که دارید به مسابقه رفته و بقیه را شکست دهید. Wipeout Pure به خاطر گرافیک بالا و جزییات فراوان در طراحی ماشین ها و مسیرها به موفقیت های زیادی رسید. به گونه ای که از دیدگاه امتیازی، بازی بیشترین میانگین را بین عناوین ریسینگ پی اس پی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • ramin990
    ramin990 | ۲۶ دی ۱۳۹۸

    تور خدا یکی راهنماییم کنه

  • ramin990
    ramin990 | ۲۶ دی ۱۳۹۸

    من نمیتونم بازی هارو دانلود کنم لطفا کمکم کنید

  • Hassan 2006
    Hassan 2006 | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سلام بازی رو چجوری دانلود کنم

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    @Morteza
    کاری نداره که برادر من نمیدونم مشکل دستگاهت با این سایت چیه ولی اگه از روش هایی برای کاهش دیتای دانلودی استفاده میکنی مثل ذخیره داده کروم غیر فعالش کن شاید مشکلت رو برطرف کنه ، من به راحتی با زدن روی دانلود بازیم رو دانلود میکنم چه بدون داملود منیجر چه با دانلود منیجر ? با یه دستگاه دیگه امتحان کن

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    @Morteza
    دوست عزیز اینکه شما تازه کار هستید و بلد نیستید چجوری از سایت استفاده کنید دلیل نمیشه سایت های بدی باشن ? این سایت هایی که نویسنده معرفی کردند جزو اصلی ترین منابع دانلود بازی های قدیمی هستند ( از Nintendo NES بگیر تاااا Wii ) و هر بازی ای ( تاکید میکنم ، هر بازی ای که ) برای این کنسول ها منتشر شده رو تو خودش به رایگان داره . سایت های ایرانی هم منبعشون همین سایت هاست و این کاملا از روی فایل TXT ای که بعد از استخراج فایل بیرون میاد معلومه ??

    • morteza
      morteza | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

      اخوی شرمنده که همه مثل شما حرفه ای و کار کشته نیستن.? من بلدم روی لینک دانلود بزنم با دانلود منیجر هم دانلود کنم ?شما که حرفه ای هستید برای عموم مردم مثل من که مبتدی هستم توضیح بدید خوب?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی