ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضاپیمای «Juno» تصویر جدیدی از سیاره مشتری و قمرهای آن ثبت کرد

به گزارش ناسا فضاپیمای «Juno» حین هشتمین پرواز خود از نزدیکی سیاره مشتری تصویر جدیدی از دو قمر آن به نام های «Io» و «Europa» را به زمین مخابره کرده است. در این تصویر می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به گزارش ناسا فضاپیمای «Juno» حین هشتمین پرواز خود از نزدیکی سیاره مشتری تصویر جدیدی از دو قمر آن به نام های «Io» و «Europa» را به زمین مخابره کرده است.

در این تصویر می توان قمر Io را از فاصله 481 هزار کیلومتری و قمر Europa را از فاصله 730 هزار در سمت چپ مشاهده کرد. به گفته ناسا احتمالا فعالترین جسم منظومه شمسی از نظر زمین شناسی همین قمر Io باشد. آتشفشان های موجود در این قمر بسیار داغ تر از همنوعان زمینی خود بوده و خاکسترهای انها تا ارتفاع صدها کیلومتری از سطح Io بالا می روند.در نقطه مقابل Io آتشفشانی، قمر Europa اروپا قرار دارد که پوشیده از یخ است اما از نظر دانشمندان احتمالا در زیر این پوسته یخی یک اقیانوس قرار دارد. مشاهده این دو قمر متضاد در یک تصویر در نوع خود جالب است.

فضاپیمای Juno که شش سال پیش از پایگاه فضایی «کیپ کارناوال» ماموریت خود را آغاز کرد، پس از طی ۲٫۸ میلیارد کیلومتر، سال گذشته وارد سیاره مشتری شد.

این فضاپیما در مداری قطبی به دور این سیاره می چرخد و هر 53 روز یکبار آن را دور می زند، اما در پایان این زمان به مدت دو ساعت به مشتری نزدیک شده و با کاوش سطح زیرین ابرهای این سیاره اطلاعاتی در زمینه اتمسفر، ساختار و مگنتوسفر آن جمع آوری می کند. پس از این تحقیقات چندساعته فضاپیما به مدار خود برگشته و به سمت قطب جنوب مشتری پرواز می کند.

تصویری که اخیرا از مشتری و دو قمر آن به زمین ارسال شده 25 دقیقه بعد از هشتمین پرواز نزدیک به سطح سیاره و از فاصله 27 هزار کیلومتری ابر فوقانی ثبت شده اند.

این فضاپیما قرار است پس از سی و هفت بار طی کردن مدار مشتری در همین سیاره از مدار خارج شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا بهرامی
    رضا بهرامی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    تو آسمونا چ خبره واقعا

مطالب پیشنهادی