ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل IBM برای حمایت از رویا پردازان عازم واشنگتن شد

چند هفته قبل در دیجیاتو خواندید که جمعی از مدیران حوزه فناوری آمریکا با امضای یک نامه سرگشاده از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند مانع از توقف اجرای قانون موسوم به DACA شود. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

چند هفته قبل در دیجیاتو خواندید که جمعی از مدیران حوزه فناوری آمریکا با امضای یک نامه سرگشاده از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند مانع از توقف اجرای قانون موسوم به DACA شود.

بر اساس این قانون که در سال ۲۰۱۲ میلادی و در دولت باراک اوباما به تصویب رسید، آن دسته از مهاجران غیرقانونی که در زمان ورودشان به خاک آمریکا کمتر از ۱۶ سال داشته باشند، می توانند مجوز کار و مصونیت از دیپورت شدن را دریافت نمایند. گفتنی است تعداد این مهاجران در حدود 800 هزار نفر است.

حالا بر اساس گزارشات، شرکت IBM به منظور قانع کردن قانون گذاران برای لغو DACA تا انتهای سال جاری میلادی کمپینی به راه انداخته است. این شرکت بدین منظور 31 نفر از مهاجران مشمول این طرح را استخدام کرده و داستان های شخصی آنها را در سایت خود منتشر نموده و همچنین این رویا پردازان را برای ملاقات با قانون گذاران به واشنگتن فرستاده است.

IBM مدیر عامل خود را به منظور مذاکره با قانون گذاران به واشنگتن فرستاده

گفتنی است تاکنون اپل، مایکروسافت و فیسبوک نیز لابی گرانی را برای مذاکره به کنگره فرستاده اند. همچنین IBM، مایکروسافت و اوبر قول کمک به کارمندانشان که به دنبال لغو DACA متحمل خسارت می شوند را داده اند. البته در این بین فقط IBM است که مدیر عامل خود «جینی رومتی» (Ginni Rometty) را به منظور مذاکره مستقیم با قانون گذاران به واشنگتن فرستاده. خانم رومتی قبل تر نامه سرگشاده ای را به ترامپ ارسال کرد و درخواست همکاری دو جانبه برای حل این مشکل را با رئیس جمهور آمریکا مطرح نمود. در بهمن تا اسفند سال 95 نیز این مدیر IBM به کارمندان خود اعلام نمود: «من باور دارم که مقابله با مدیران مرتبط با لغو این قانون، بهترین راه برای دستیابی به نتایج مطلوب است».

پیشتر تیم کوک نیز حمایت خود از مهاجران را اعلام کرده بود

لازم به ذکر است در حدود یک ماه پیش یکی از مدیران دولت ترامپ اعلام کرد که قصد دارد نهایتاً تا 6 ماه آینده، لغو قانون DACA را نهایی کند. گفته مدیر مذکور به این معنی است که حتی ممکن است در صورت حمایت کنگره آمریکا از این قانون، باز هم دولت ترامپ بتواند اقدام به دیپورت کردن مهاجران مذکور نماید.

ممکن است به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید:

IBM
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bco
    bco | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    دیجیاتو قسمت فید خبرخوانت ، در فوتر مشکل داره و همچنین قسمت نظراتت یه مقدار کند ارسال میکنه نظراتو

مطالب پیشنهادی