ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چطور می توان گلکسی نوت 8 را روت کرد؟

سابق بر این، کاربران اندرویدی باید مدت ها منتظر می ماندند تا بالاخره روشی برای روت کردن موبایل جدیدشان پیدا می شد. حتی پس از آن هم مشکلات و مسائل زیادی به وجود می آمد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

سابق بر این، کاربران اندرویدی باید مدت ها منتظر می ماندند تا بالاخره روشی برای روت کردن موبایل جدیدشان پیدا می شد. حتی پس از آن هم مشکلات و مسائل زیادی به وجود می آمد که می توانست به قیمت از کار افتادن یا بریک شدن دستگاه تمام شود.

این روزها راهنما و ابزارهای روت به سادگی در دسترس همه قرار دارند و با اندک دانش فنی می توان این عملیات را انجام داد. حال با گذشت حدود یک ماه، روش های روت گلکسی نوت 8 هم معرفی شده اند.

البته قبل از اینکه تصمیم به روت کردن موبایل گران قیمت خود بگیرید، بهتر است به نکته مهمی توجه کنید. اول از همه اینکه روش ها و ابزارهای دو مدل گلکسی نوت 8 (اگزینوس و اسنپدراگون) با یکدیگر متفاوت است و استفاده اشتباه از هرکدام روی دیگری می تواند نتایج نامطلوبی را به همراه داشته باشد.

دومین موضوع به فریمورک امنیتی سامسونگ یعنی Knox بر می گردد. روت کردن گلکسی نوت 8 با چیپست اسنپدراگون 835 مشکلی در Knox ایجاد نمی کند اما در مدل های اگزینوس (که در بازار ایران موجود هستند) پلتفرم امنیتی مورد بحث از کار می افتد.

روت کردن گلکسی نوت 8 پلتفرم امنیتی Knox را از کار می اندازد

بدین ترتیب با روت کردن این دستگاه، دیگر هیچگاه نمی توانید از قابلیت هایی مانند سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ (Samsung Pay) یا Secure Folder استفاده کنید، حتی اگر دوباره دستگاه را آنروت نموده و فِرمور اصلی را روی آن بریزید. همچنین احتمالاً دریافت آپدیت های OTA برای دستگاه روت شده هم غیر فعال می گردد.

روت کردن موبایل در حالت کلی می تواند مشکلات دیگری را هم در پی داشته باشد، به خصوص اینکه اپلیکیشن های خدمات بانکی روی چنین دستگاه هایی کار نمی کنند و حتی استفاده از Magisk برای پنهان کردن وضعیت هم نتیجه ای در پی ندارد. خطر بدافزارها را هم نباید دست کم گرفت.

به هر حال اگر با بررسی تمام جوانب تصمیم به روت گلکسی نوت 8 گرفتید، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mahyar absalan
    mahyar absalan | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    کی خواست روتش کنه

  • علی موثق
    علی موثق | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    Xposed for nouga. https://www.xda-developers.com/official-xposed-framework-android-nougat/

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    روت کردن اولا تا وقتی گارانتی داره اونم نوت ۸ احمقانس...بعد از اون هم واقعا کسی میخواد روی سامسونگ کاستوم بریزه؟
    همون خودش عالیه که

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    من یه p6 داشتم روتش کردم از وقتی روت شد باتریش هر ۳-۴ ساعت خالی میشد همش اگهی های تبلیغاتی میومد رو گوشی داغ میکرد کاری کرد که گوشیو کلا بندازم بیرون اصلا ارزششو نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی