ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال چالش برای کاربران موبایل‌های جدید در ابتدای طرح رجیستری

طرح رجیستری از ۲۸ مهر ماه آغاز به کار می‌کند و حالا شنیده می‌شود برخی کاربرانی که در روزهای ابتدایی طرح رجیستری اقدام به خرید موبایل خود کنند، شاید با مشکلاتی روبه‌رو شوند. برهمین اساس، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

طرح رجیستری از ۲۸ مهر ماه آغاز به کار می‌کند و حالا شنیده می‌شود برخی کاربرانی که در روزهای ابتدایی طرح رجیستری اقدام به خرید موبایل خود کنند، شاید با مشکلاتی روبه‌رو شوند. برهمین اساس، این امکان وجود دارد که برخی از همین خریداران، که تعداد آنها بین ۵ الی ۱۰ درصد گمانه‌زنی شده، پیامکی دریافت کنند که حاکی از فرصت یک‌ماهه آنها برای تعیین تکلیف است. این افراد باید به فروشنده‌ای که موبایل‌ خود را از وی خریده‌اند، مراجعه نموده و از او بخواهند تا ۱۵ درصد از ارزش موبایل را از طریق سامانه‌ای که در گمرک طراحی شده به‌عنوان عوارض ورود پرداخت کند تا کد رجیستری برای کاربر همان موبایل ارسال شود. بر اساس تحقیقات دیجیاتو، این پیشنهاد از سوی «افشین اکبری حداد»، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مشهد در «نشست هم‌اندیشی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه» ارائه شده و مشخص نیست که به شکل قطعی با آن موافقت شود. در این‌باره «حمید کریمی»، مدیر روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، به دیجیاتو می‌گوید: «پیامک‌ها احتمالاً پس از اجرای طرح و برای 5 تا 10 درصد تلفن‌های همرایی که داخل طرح رجیستری قرار می‌گیرند ارسال می‌شود.» از سوی دیگر «فرید خلیلی»، نایب رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران، در گفتگو با دیجیاتو ضمن تاکید بر لزوم بررسی بیشتر پیشنهادات مطرح شده، نظرات جدید و جالبی را درباره طرح رجیستری مطرح کرد:

«این طرح از نظر من تنها راه نجات بازار موبایل و برداشتن نام قاچاقچی از روی کاسبان این صنف است. وارد‌کنندگان اگر اعتماد کامل به اجرایی شدن آن داشته باشند، به نهایی شدن موفق آن کمک شایانی می‌کنند. آن‌گونه که به ما اعلام شده تا اوایل دی‌ماه فاز اول این طرح اجرایی شده که تنها بر روی دو الی سه موبایل هوشمند در بازار انجام خواهد شد. من پیشنهاد اعمال آزمایشی طرح بر روی موبایل‌های کم‌فروش‌تر را ارایه کرده‌ام که امید‌وارم با آن موافقت شود، چرا که باید به آهستگی وارد طرح رجیستری شد تا فروشندگان با آن همراهی کنند.»

این طرح تنها راه نجات بازار موبایل در آینده خواهد بود

خلیلی با تشبیه کردن طرح رجیستری به ساختن یک ساختمان جدید در مجاورت ساختمانی قدیمی ادامه داد: «بالاخره با ساختن هر عنوان تازه، آسیب‌هایی جزیی به قدیمی‌ترها وارد می‌شود. طرح رجیستری هم شاید بسیار اندک برای مغازه‌داران و وارد‌کنندگانی که با سیستم پیشین کار می‌کردند تاثیر بگذارد ولی لازمه آینده جوانان ایران اجرایی شدن این طرح است. ما باید این آسیب را به جان بخریم تا بتوانیم راه سالم و درست را برای آیندگان و بازار بزرگ موبایل بسازیم.» اجرایی شدن طرح رجیستری در 28 مهر ماه طبق گفته همه افراد این حوزه قطعی است و مشکلات و مسائلی که در جلسات مطرح می‌شود را تا زمان اجرایی شدن نهایی آن نمی‌توان جدی تلقی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • cooper
    cooper | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    یه مطلبم هست، یه ساله میخوان یه قانون تصویب و اجرا کنن. خب مسخرشو دراوردین. یادمه تابستون این طرح میخواست اجرا بشه. ریختن فروشگاهایی که اپل میفروختن رو بستن به بهانه اینکه نمایندگی نداره، بعد اصلا ایفون یه ماه نایاب شده بود! دوباره همه چی برگشت سر خونه اولش... خب الان باید بگردی ببینی که ایفوناش رو دستش مونده بوده خواسته انباراشو خالی کنه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی